Sparbanksträd

Vi har vårat eget sparbanksträd på gården...om jag kommer ihåg ska jag fixa en bild :) Ett naturminne som vi måste bevara, vare sig vi vill eller inte...men stort å mäktigt är det!! Tänk om det kunde berätta...
 
Vi har hållits med huset både igår o idag å då enbart med gräset. De har troligtvis enbart klippt en gång det här året så vi har kört med både röjsågar, avancerade trimrar å åkgräsklippare. Nu önskade jag mig även en uppsamlare, men det var svårt att trolla fram :) Men vilken skillnad det blitt!! Å vi ska ändå plöja upp skiten, haha...ne men vi ska köra jordfräsen i det å köpa ny matjord så blir nog gräsmattan underbar sen... Gissningsvis dubbelt så stor som den vi har nu, men vi kan göra den ännu större om vi vill - nu har vi drygt 800 kvm tomt å i det andra huset är det 33900 kvm, skillnad!! Lite rabatter ska fixas å jag har hittat både äppelträn å päronträn - ack så vildbevuxna, skulle nog behövas ett proffs till det å inte en som jag - å så körsbärsträn oxå...å röda vinbär å en hel drös med rabarber...ujujuj jag som trodde det inte fanns nåe sånt :)
 
Vi har varit på en snabbsemester. Kan inte säga annat när de planerade sex dagarna krymte till tre. Men vädret var skit så motivationen minskade, kändes som om vi lika gärna kunde vara hemma än betala boende på annan ort när det ändå inte känns okej... Men vi åkte förbi pappsen :) Har en helt underbar make som tyckte vi skulle åka förbi utan att jag sa nåe... Kändes skönt att se honom för trots att det inte var så länge sen så gör avståndet att man inte vet - mår han bra eller inte! Det är en egen historia runt min far, något jag kommer berätta med tiden men hittills har jag haft fullt upp att smälta det själv... Det fortsätter med dåliga saker för mig å min familj...
 
På måndag fylle A år - 17 år!! Vart tog de åren vägen?!?! Känns som om jag själv nyss var där, jösses :) Stora grabben å nästa år myndig! Men det känns kanon...vi har mött med- å  motgångarna ihop, tagit oss igenom det å ur allt har en otroligt snäll o omtänksam kille växt fram. En tonåring är en tonåring, så allt är inte guld å gröna skogar, men jag vet oxå vad en tonåring kan göra/vara/hamna i... Jag jobbar med de det gått mindre bra för, jag ser en annan sida...jag önskade att jag kunde lämna mitt jobb på jobbet mera men tar hem det alldeles för mycke...det är fel vad barn kan utsättas för... Asch, detta var inte jobbrelaterat!!
 
Nu ska jag ta det lugnt i soffan, titta på finalen i lag-VM speedway å njuta av en liten räcerråtta som däckat i husses famn, med nosen innanför hans skjorta å får magen kliad. De stora vovvarna ska få ligga hos mig i soffan å värma mig, bra med hårbollar ibland...behövs ingen filt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0