Sämsta matten

Känner mig helt klart som sämsta matten i hela världen! Min finaste goaste Ronja är återigen sjuk o jag har missat det helt totalt. Vi hade koll hos veterinären i januari o då var allt bra, men nångång efter det har hon fått problem. ..men när?!?! Känner mig så otroligt rutten. ..

Hon har krånglat, vid bilen o när hon ska in. ..men vi har bara tyckt att hon just krånglar! Hon har ju haft skitont utan att kunna säga det!!

Men nu går hon på smärtstillande o antiflammatoriskt så får vi se vad som händer. Antingen är det något övergående eller så är det resten av livet. Det kan vara hennes dåliga höfter som slår till, just nu är veterinären osäker o vi får prova oss fram. Bara det att jag är inte redo för att påminnas om min korta tid med henne :(
 
Två veckor sen besöket hos veterinären o jag hade hoppats på en sååå mycket bättre förbättring! Hon är gladare, med de andra o busar, ja livet ser bätter ut på många sätt... Men på många sätt är det detsamma, hon vill inte gå uppför trappan eller hoppa in i bilen alla dagar, hon söker min uppmärksamhet o hon har allt för många gånger en knepigt springstil...
 
Om jag blev tvungen att välja endast en av mina hundar blir det Ronja å just detta gör så ont att det alltid är hon som drabbas av sjukdom å påminnelsen om att vår tid kanske redan går mot sitt slut. Men ett tag till kämpar vi på å jag hoppas innerligt att hon blir både pigg o glad, å kanske kan få en insikt i att Rallylydnad kan vara ett alternativ til agilityn så hon återigen kan få jobba som hon vill!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0