Studentdax

Japp då är det då dax för familjens yngsta att ta studenten. En trög start men nu kan vi bocka av mer o mer av sakerna som behöver förberedas.... Det allra viktigaste är iallafall inköpt - studentmössan :) Ne men det är många saker som ska fixas i förväg med kläder o mat o fika o gäster o en hel del annat smått o gott!
 
Har gått igenom detta en gång tidigare, för 7 år sen så helt ovan är jag inte - på gott o ont! Tyckte det löpte på lättare förra gången, dock inte sista dan som jag aldrig klarat utan två goda vänners hjälp!! Nu känns det som det är massor att göra nu, när det är drygt tre veckor kvar...menmen hur det än går med förberedelser så kommer dagen bli en toppendag för studenten själv :)
 
Glädjande nyheter i stressen är att Ronja är så mycket bättre, önskade dock bara att vi kunde trappa ner på medicinen som veterinären önskar! Menmen hellre full medicinering ingen smärta o kortare liv, än mindre medicinering mer smärta o längre liv!
 
Nu ska vi som omväxling åka o fixa med huset :) Vovvarna vill ut o springa o katterna börjar bli rastlösa... Själv skulle jag vilja sitta i soffan med en bra film på tvn, men då lär vi aldrig komma ut på landet om vi ska göra så...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0