Full fart

Det där med kursandet med Trassel sket sig ganska snabbt :( Två förhinder i rad gjorde ju inte lyckan total!! Å inte gick det som planerat med den planerade träningen heller... Hmmm en stor spark i baken behöver jag helt klart! Det funkade så bra innan semestern, men att komma igång igen var inte det lättaste...
 
Trassel har iallafall blivit en härlig hund...eller ja det lät verkligen fel... Hon har givetvis alltid varit trevlig på alla sätt å vis, men nånting har hänt under sommaren... Hon har blivit lugnare, mer lyhörd, mer gosig, mer personlighet kanske det går under...hon är inte bara en galen Kelpie haha... Med facit i hand hade det varit underbart med en till liten varelse, menmen det kommer fler tåg...
 
Kattungarna växer så det knakar! Alla har ögonen öppna o idag skulle man inte hur lätt som helst kunna plocka ut den lilla plutten, han har växt på bra :) De rör på sig ganska flitigt o gissningsvis trillar den första snart ur lådan... Har dock laddat med kompostgaller o har tänkt flytta på dem, kanske under helgen eller början på nästa vecka. Jag hoppas dessutom att mamma katt accepterar flytten!
 
Annars är livet helt okej! Har börjat motionera mera...igen...men insåg snabbt att mina nya arbetsuppgifter kräver sin kondition :) Så hittills har vi, jag å vovvarna, gått en slinga på ca 6 km varje dag å målet till att börja med är att det ska gå fortare å fortare...helt enligt det delmål jag satt upp. Sen ska nog jag å Trassel ge oss ut på cykel, men först måste den servas...å sen måste vi se om Trassel gillar det...å sen får vi sakta träna upp en viss slinga på det oxå. På Dollars tid cyklade vi runt sjön, vilket är cirka milen, en gång i veckan... Vi har pratat om att ha det målet nu oxå, med Ronja sittandes i cykelkärra för hon gillar inte att cykla o tror inte hennes höfter pallar det heller. Ira gillar däremot att cykla...
 
Sen är det det där med tiden, varför får det så fort för?! R tänkte ta semester om nån vecka då jag jobbar ganska lite för att komma ikapp med huset. Just nu känns det som om vi bara står o trampar o kommer ingen vart! Men om inget ändras så har vi max fem månader på oss att vara ur här o hunnit fixa det här oxå....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0