Återkommande?

Det där att återuppta bloggen funkar sådär.. men det kanske kommer!
 
Fick nöjet att prova på ett nytt jobb i helgen som var, med ungdomar. Ganska långt från den värld jag idag jobbar i o minst lika långt från den värld jag dessutom en gång har varit i med ungdomar. Men det var trevligt å jag gör gärna om det... Tiden får utvisa hur det blir. Trivs bra där jag är, men resvägen är lång o som det ser ut just nu kommer jag inte att få något nytt schema, mer än över sommaren. Det där med jobb är ett jobbigt moment, tänk om man kunde vara hemma å få tillräckligt med pengar ändå :) Jag skulle inte ha några problem med att fylla mina dagar...
 
Ska iallafall vara ledig från imorgon till på onsdag, efter att gjort 111 timmar på nästan två veckor. Funderar dessutom på att vara helledig två veckor, som ganska oplanerat blir när jag fyller. Tiden har jag fyllt upp ändå, både före å efter de veckorna...
 
Vi har fått osämja i flocken, vilket inte känns nåe vidare! Ronja är den som är ilsken o ger sig på de andra. Jag var inte hemma när det började så jag har ingen aning om vad som utlöste det hela, men jag vet att Ronja inte flyger på någon oprovocerat. Funderar dock på om hon är sjuk då hon betett sig lite hängigt, pratat med veterinär o ska avvakta till nästa vecka. Tänk vad underbart det vore om de där två collietjejerna kunde få vara helt friska nån gång..!
 
Det där med att komma igång å träna min kelpietjej går lika bra som att få igång bloggen :) Hon har dock mest varit parningssugen med allt å alla, men det borde ju ge sig då det är inne på tredje veckan nu! Det som däremot kommit igång är motionerandet med syster. Dock är det endast en gång i veckan, men tyckte att det räckte så jag vet att det blir av, istället för att bestämma fler gånger å man avbokar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0