Power Meet

Å så drog maken iväg till den årliga bilutställningen. Han å en kompis, för att sen sova (o umgås) med ytterligare en kompis...jaja det där med bilar å alkohol flera dar i rad är inte min grej!! Men nu får vi en stund hemma själva, jag å tjejerna. Får se om jag åker dit imorron...men de lovar skitväder på lördag så jag funderar på att strunta i det...
 
Idag har vi skrivt papper på det "nya" huset. För oss är det nytt, men huset i sig innebär en maaaassa jobb! Nu vet vi vart vi ska lägga all fritid å alla pengar - på att få våra två hus ordningställda! Tanken är att renovera upp det andra huset å på sikt flytta dit. Samtidigt måste detta hus renoveras o fixas, för sen kanske det säljs...eller om vi hyr ut det... Men ett hus på 130 kvm mot vårt på 240kvm...å källare...blir stor skillnad! Menmen det blir allt bra :) Bara det att jag känner att jag helst skulle vilja åka dit NU - påbörja röjning av trädgård, måla ute osv... Kommer dock anlägga mina rabatter där på en gång. Blommorna jag planerat att flytta här o göra iordning struntar jag i, för även om vi bor kvar ett bra tag här så kan R få som han vill - rabattlöst :) Åtminstone på ett ställe, haha...
 
A har besiktat sin traktor idag...äntligen! Igår gick han upp tidigt, insåg att nåe läckte o kom in halv åtta på morronen...R masade sig upp o sen var vi iväg strax efter nio på morronen för att handla grejer (då hade jag redan tagit en sväng med vovvarna). Sen skruvades det tills det var klart å idag for han iväg tidigt, tidigt å ringde mig kvart över nio å sa att det var klart! Så nu äre bara han tutar å kör :) Vikken tur att vi köpt ett till hus, för då har han chans att tjäna pengar (till bensin) på att hjälpa till med allt möjligt...när han återgäldat arbetet för traktorn...
 
Imorron ska vi träffa Trassels uppfödare :) Sist vi träffades bidde Trassel helt galen, gjorde saker jag inte sett förut o bökade i hela bilen...blir intressant å se hur morrondagen blir. Veterinären tyckte iallafall att Trassel blitt lugnare, hon tyckte inte det var samma hund som hon sett fyra veckor tidigare...positivt eller negativt?? Ja det kommer helt klart bli en Collietuktad Kelpie när hon är fullvuxen :) Å hittills förvånansvärt lättlärd...en del saker har vi inte ens tränat på men hon har antagligen tittat på de större å härmat... Skönt iallafall :)
 
Nu ska jag passa på att gå ut i solen en stund! Varmt å nu känns det som sommar...men som den närking jag försöker vara så äre väl bara tillfälligt, för snart är regnet här igen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0