Oväder

Var ute på olika vädersajter igår o alla var de överens om att det skulle bli regn idag på eftermiddan, vilket gjorde att jag jagade upp A lagom tidigt i dag för att klippa gräset i Ekebacken...
 
Sonen i huset sa att det tog honom tre timmar för hand å då tänkte vi att med två klippare tar det mellan en å två timmar å det gjorde det! Vi hade totalt tre klippare med oss å det var alltid en som strejkade, så vi körde av alltihopa på två timmar inklusive allt krångel o en fikapaus. Å helt muck är jag nu!! Attans att det var jobigt, behövs ingen extra träning idag inte :) Vovvarna ser minst lika döa ut som jag känner mig å de har ju bara sprungit o lekt, haha...
 
Känns bra att ha en liten Kelpie som inte springer iväg. Hon håller sig runtikring å går hon längre sträcka så är det för att de andra hundarna har strövat iväg eller att hon ser nån av familjen som är nån annanstans. Blir inte roligt om man behöver hägna in hela tomten däruppe, men om det visar sig att det kommer att behövas så gör vi givetvis det...
 
Nu är A iväg o ska skruva traktor ikväll, jaja det där med helgkänsla får vi väl se hur det blir med :) Själv borde jag ta mig i kragen o åka o handla, men vi får se om jag orkar..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0