Långa dagar

Idag har vovvarna fått hålla igång. Efter en lång sovmorron (kan ju inte annat än säga det då vovvarna sov till 9.55) så begav vi oss till klubben där vi mötte upp en hel massa vovvar :) Klicker-träning stod på programmet idag...hmmm...ja det är vettigt, jag vet det...har tänkt köra det på Ronja (Ira, nja...) men det har aldrig blivit av. På Fille körde vi det, enkelt å smidigt...med Dollar, ja det kändes inte som om han skulle kunna lära sig det när han kom men säkert på slutet...sen är det seg-matten jag som inte satt fart med Trassel. Men nu äre ändrat!! Jobba små stunder, få henne att förstå vad det är som gäller när det klickar... Jaja jag har min fritid räddad haha ;)
 
Tanken var att åka till Västerås idag, men det ostadiga vädret gjorde att jag har avvaktat. Har ännu inte åkt... Istället tog jag med vovvarna o hämtade Iras medicin, sen bidde det miljöträning för Trassel med alla bussar, folk å till o med tåg. En trött fröken var det sen...så idag har hon sovit massor mellan allt vi gjort. Hon var så trött efter dagens bravad så hon orkade inte ens gå in o när vi väl kom in så gick hon direkt o la sig... Efter miljöträningen var det detsamma :) Nu på kvällen har vi varit ute mest då jag grejat. Trassel o Ronja visade att de ville lägga sig när de kom in, charmiga de där :)
 
Jag har hållt på tills nu. Skillnad på arbete när inte gubben är hemma :) Då äre mysigt att sätta sig på kvällen o titta på film, men nu när han är borta så kommer jag inte till ro på samma sätt. Så idag har jag slipat på mitt vinställ, vilket jag nu målat på först... Det har tagit sin lilla tid, men nu kan jag inte tro att nån kan gissa vart vinstället har sitt ursprung :) Bra med händig karl!! Å när det väl var klart så tog jag tag i o ställde in alla flaskor jag samlat på mig under åren. Å när det var klart så fick jag plocka ordning i vitrinskåpet där flaskorna tidigare stod. Ja så det har jag pysslat med, egentligen inte så mycke men det tar sin tid!
 
Lagom när vi börjar få ordning här så tar vi tag i nästa hus :) Tokiga eller helt knasiga är ju frågan :) Ne vi är inte på långa vägar klara här, det ska egentligen bytas både fasad o fönster...men vi får se hur det blir med det. Om inte vädret varit så ostadigt så hade jag tänkt måla på uthuset. Är dax för det oxå nu, har massor kvar med det men vet att om jag bara sätter fart så går det galant. Det är det där med att klättra på stegar...inte min grej! Jag är glad för att det nya huset inte är så högt som det här :) Att få svindel av att titta ut genom fönstret på överväningen är ingen hit...
 
Ne dax att krypa till kojs. Har ju sagt att jag ska åka o kika på bilar om vädret tillåter, å det lär jag göra tidigt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0