Folk!

Ja vad börjar man med? Ibland finns det så mycke att skriva å ibland ingenting :)
 
Fått höra att vårt hus är till salu... Jaja varför blev jag egentligen ens förvånad med folket i det här lilla samhället?! Men det kanske är bra att nån annan håller i det, det kanske innebär att vi inte behöver göra nåe själva för att få det sålt, haha...
 
Sen har jag retat upp folk, igen!! Fast den här gången var det egentligen inte om mig utan om R. Alla tar så förgivet att han ska ställa upp, hjälpa till, närhelst de behöver. Det inte omgivningen tänker på är att han hjälper så många, även om det bara skulle bli en gång på person. Om han hjälper tio stycken o säger nej till den elfte, så blir den elfte sur o tycker han är en skitstövel. Men R själv har ju hjälpt till tio gånger redan, tid han tar från sin egen fritid... Ingen kan ta någon annans hjälp förgiven! Men i de här fallen som nu hänt är det jag som bromsat, innan R ens fått vetskap om det. Men nu vet han o han tycker jag gjort rätt, det räcker för mig!! Vi har sagt att vi ska vara ganska hårda på det här med att hjälpa andra - inga problem att hjälpa dem, men hjälp ska oxå ges tillbaka - något alltför många i vår omgivning inte vill förstå...
 
Helgen har varit jättetrevlig :) Fick inneboenden i fredags som stannade tills igårkväll... Mycke prat å glada skratt å i lördags hade vi bestämt att åka gocart o äta mat - vi var åtta som åkte gocart o tio som åt mat. Nästa gång hoppas vi på minst detsamma, gärna fler :) Det var meningen som en överraskning åt R, men två av barna o en respektive hade svårt att hålla tungan rätt, så R förstod ju vad som var på gång. Men det var roligt att köra gocart, flera år sen sist för min del. R o två av barna åkte i höstas ett likadant race som den här gången. Då bidde R två å nu trea, mindre glad åt det förståss :)
 
Vi har jobbat lite här hemma o lite i Ekebacken, det går framåt men i snigelfart :) Fick reda på att vi gräver dränering i augusti, undras när för det är ju snart... Menmen det måste ju ske innan vintern. Målar på uthuset o har cirka sju meter kvar. Känns som en hel evighet, men det blir bra när det är klart. Sen äre bara på huset där uppe, uthuset behöver förvisso oxå färg men det behövs även ny fasad på det om vi ska ha den kvar...
 
Bara att jobba på, imorron äre jobb igen å ganska mycke den här veckan....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0