Bilder...

Vikka reaktioner det väckte att jag körde på A.s traktor :) Det bjuder jag på, för så här såg det ut när jag backade ut - helt självklart vart traktorn står å vart den slutar eller hur, haha....
 
 
Å inatt kom första samtalet "mamma kan du hämta mig", då A:s traktor stannat. Istället för att bogsera hem den så fixade han o hans kompisar så den kom till R:s jobb å där drog vi sen in den när jag kom. Idag har A fixat grejer o tanken var att de skulle skruvat ikväll, men då det var beställningsvara så kommer det imorron...jaja då har de kvällen räddad, haha!! R höll ju på med barnas bilar igår till sena kvällen, han måste ju hållas i arbete :)
 
Medan jag ändå håller på med bilder så ska jag få in en på vårt "nya" hus, precis så som det såg ut första gången vi var där uppe med vetskapen att det var vårt!!
 
 
Så måste ju vårt eget sparbanksträd få komma med :) Stort å mäktigt å så äre nåe naturminne så vi får inte ta ner det, så jag hoppas innerligt att det inte dör medan vi bor där... Tänk om trän kunde berätta, uj vad saker denna ek skulle kunna säga om forna tider :) Nu har det mest varit en brännässleodling under, men R vill att vi ordnar en uteplats där o det tror jag blir både bra å fint!!
 
 
Ja lite lagom tokiga är vi säkert som köpt ett hus till, kommer med all sannolikhet att märkas på både arbete o pengar...men på sikt kommer det att bli alla tiders!! Inte för att jag kan säga att vi störs av grannar här då vi inte har särskilt många med tanke på vårt centrala läge, men jag vill verkligen ut från samhället. Har aldrig varit typen som vill bo mitt i (å det kommer från stadsungen), men när barna var små så var det enklast att bo så här o jag älskar verkligen huset vi har nu o det kommer vara jobbigt att fixa iordning huset å sälja det...men ibland måste man välja!
 
Idag har vi tagit oss en tripp till Trassels uppfödare - ett kärt besök för både uppfödare å Trassel tror jag :) En jätteglad Trassel som bidde helt tokig när hon fick se vart vi åkte...men aningens besviken verkade hon vara av att varken storasyster eller mamma var hemma, men gammeltanten Pippi funkade oxå att terra :)
 
Nu är regnet här, ganska otroligt med tanke på hur varmt o skönt det var på förmiddan när jag var hos I. Jaja det verkar ju inte bli bättre sommarväder än detta å jag tror R är glad att det inte är strålande solsken då han börjat jobba. För egen del hade jag åtminstone hoppats på uppehåll även om det varit mulet. Hade tänkt rensa häcken då jag ser att ogräset växer som attans :( Sen bara måste jag påbörja målningen av uthuset så det blir klart det här året!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0