Snön faller!

Ja det är ju vinter så det är ju lika så bra att det kommer nu, för i mars-april vill jag att våren kommer!! Just nu snöar det åt två håll, hur är det möjligt :) Jag ska ut o köra i det här vädret, kan inte säga att jag känner mig manad...bläää!!

Vi ska kolla på bil idag å det är faktiskt jag som är drivande till köpet!! Vi hade pratat om att byta ut Cheva Vanen mot en El Camino, men då busspriset gått upp med 20% efter nyår så tycker inte jag det är försvarbart att åka buss längre...för R:s del, för jag kör ju redan bil i daxsläget till jobbet. Vinsten av att åka buss blir för liten för att jag ska tycka att det är ok att sitta så mycke som R får göra på jobbet, trots att bussarna går ganska bra. På vintern är han på jobbet ca trettio minuter innan han börjar, medan han på sommaren blir sittandes en timme...inte okej!!! Så El Camino-planerna har blitt utbytta till Caddy-planer...långt ifrån samma sak, men en himla skillnad i bensinkostnad mellan de båda. Jaja det visar sig hur det går idag...

Kommer inte skriva nåe om min hälsa idag. Detta gör jag inte för att hålla er nyfikna utan jag känner att jag måste ha både gott om tid o motivationen att få ner det i ord...
Ha det gott o kör försiktigt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0