Öronskabb

Ja det var det Ronja hade, eller ja har... Hon fick någon medicin där o veterinären var väldigt förvånad över att vi inte hade katt, för det är därifrån vovvarna får det, hmm.... Jaja hur som helst så hoppas vi på bättring nu, å jag fick med mig en dos till Ira oxå. Hon har dock inte fått sin ännu då det skulle "läggas" i pälsen å sen fick de inte rulla eller gnugga eller nåe på flera timmar...å det är ju just det Ira gör, speciellt så rullar hon sig alltid i snön när hon är ute å det blev så sent igår innan jag kom hem, så ja...det får bli nu när husse i familjen kommer hem :)

Har jobbat min korta dag idag (har en även imorron), tänk att dagen känns så mycke längre när man slutar vid ett-tiden :) Har dock inte hunnit så mycke som jag hoppats på, men jag har ju hela kvällen på mig!! Kommer kännas lite konstigt då inte A är hemma idag, han ska på öppet hus på flickvännens skola. De är ju här så ofta så vi är mest vana vid att ha två ungdomar i huset :) R skulle ut i garaget en stund själv, men jag gissar att det inte blir så mycke med det då det är tänkt att vi ska få hit en elektriker i kväll som ska säkra upp huset. Dessa förbannade faser som går hela tiden...ne nu låter det värre än vad det är, men det funkar inte att hållas i garaget å det är ju väldigt irriterande, speciellt nu när de hålls där vareviga dag!! Fast redan när vi hade in bergsvärmen så sa de att det skulle nog inte funka med tanke på vår stora anläggning som är till för att värma all yta vi hålls på, å lite till :) Nu blire ändring på't iallafall...

Vovvarna har blivit helgfina, nu äre huset som behöver få sig en omgång. Alla barn (med respektive?) kommer hem på lördag, blir det mycke folk här :D Åh vad jag önskade att planerna för köket där nere hade kommit igång, för det är så svårt att få plats allihopa... Men finns det hjärterum så finns det stjärterum å det ska bli jättetrevligt att träffa dem alla, även om jag gissar att barna är lite fundersamma över orsaken...

Har suttit på nätet o sökt olika "håll-koll-på-pengarna" sidor, många var de. Inte för att vi har pengaproblem, men det var många matnyttiga tips som jag ska sätta mig med å se hur det blir i vårt hus :) Nog för att en del verkar tro att vi har obegränsat med pengar...speciellt på två kommunal-löner, haha...men det mesta handlar om prioriteringar. Vi röker inte, går inte på krogen å åker till Marieberg om vi behöver nåe - inte för att det är roligt var å varannan helg. Det stod bra på nån sida, som jag hade tänkt kopiera men glömde bort...men det stod om folks prioriteringar, att nån väljer att resa mycke å sparar in på annat, nån annan vill ha en ny bil å sparar in på nåe annat...eller sparar är inte alltid rätt ord - pengarna räcker inte till allt, man prioriterar!! Fast jag är glad att vi inte har mer pengar, för ni som känner oss väl vet hur R är med bilar...

Nu måste jag iallfall göra nåe mer vettigt än att sitta här. Jo förresten, ni som varit uppmärksamma ser att denna sida inte längre är knutet till min FB-sida, nåe jag förvarnat om...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0