Härlig dag!

Åh det är ljuvligt idag, vädret ger en vink om vårens antågande :) Det här är en dag som ska tillbringas ute, allra helst i slalombacken om jag fick säga!! Men istället är jag inne, har dock tagit en långpromenad... Får hoppas på bra väder i slutet av veckan då R lovat tagit ledigt oxå :)

I lördags blev jag väckt av att telefonen ringde vid halv 8, en fråga om jag ville jobba. Bläää, alldeles för tidigt å jobba ville jag inte heller...å inte sjutton gick det att somna om heller :( Hoppades på sovmorron igår istället, men då hostade R så fasligt vid halv sju så det var omöjligt att sova, hmmm... Inatt har han hostat så det har knappt gått att sova över huvudtaget så jag var glad över sovmorronen jag skulle få. Iallfall den jag hade tänkt, för vid 8 ringde telefonen o frågan om jobb kom upp. Nee, jag är ju ledig!! Tänk att jag förklarade det i lördagsmorse oxå, men det gick tydligen inte in. Men om jag säger att tanken är att vara ledig, så verkar det som om den andre tänker "ledig, alltså kan jobba närsom", eller vad ska jag tro?! Menmen, normalt sett hade jag blivt glad över de extra timmar det gett så jag ska inte klaga :)

Har varit en vända till veterinären med fröken Ronja på förmiddan. Kliande öron, eller ja örat hon en gång haft öronskabb i, gör mig orolig. Men veterinären hittar inge fel, de är så fina så fina - båda öronen!! Men jag har fått med nåe att göra rent med i ca 10 dar o hoppas att det ger sig. Ronja verkar tycka det är jobbigt o får ett konstigt hängande huvud o nerviket öra av vätskan som hälls i örat :) Men jag tror på bättring...

A har gått ut i garaget o själv borde jag ta mig för att göra nåe vettigt. Hade tänkt baka på förmiddan, men då det bidde veterinärbesök så fick planerna kastas om. På eftermiddan ska vi samla ihop massa skräp så då lär det inte bli nån bakning heller. Får ta det imorron för då har jag lovat R att ta bilen till jobbet, för att tvätta den haha... Måste ju tänka strategiskt så jag slipper ta reda på skiten som blir med detta växlande väder :) Han blir glad av att slippa bussen en dag o jag minst lika glad över att slippa tvätta bilen!!

Att blogga är ett sätt att skriva dagbok, fast man delar med sig till andra. Jag möter många olika bemötanden på bloggandet, men trots att jag skriver om mycke så skriver jag inte om allt...långt i från!! Tror att folk skulle tro att jag hittade på om jag skrev ner mitt liv här :) Ska dock förtydliga en sak som jag märkt att folk frågar om o det är våra familjeförhållanden.

Kommer dock bara att förklara familjen (familjerna) jag o min familj lever i :) R o jag har inga gemensamma barn, han har tre (2 pojkar o 1 flicka) o jag har en son. Våra ex, de vi har våra barn ihop med är oxå de tillsammans. Krångligt?? Ja vi har fått många häpna miner å glada skratt åt vårt "partnerbyte"... Det var ju inte riktigt så det gick till, men i slutänden lever vi så. För barnens del innebär det att det är två familjer som ser ungefär likadana ut om man tittar till barnaskaran - tex när A är här så har han sin mamma o styvpappa o åker han till sin pappa har han honom o sin styvmamma där, för R:s barn ser det ut tvärtom :)

Jag kan krångla till det mera, för vi har verkligen krångliga relationer på många sätt o vis... Tycker dock inte att mer är relevant!! Nu ska jag ta tag i nåe mer än att sitta vid datorn...
Ha en alldeles underbar dag :D


Kommentarer
Jenny

Som att du har varit plastmamma till din inneboende lillasyster? hahaha

2012-02-20 @ 17:38:57
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0