Grattis!!

Familjens dotter fyller 22 år idag, hipp hipp hurraaa... Tror hon har lite åldersnojja så därför skriver jag hennes ålder <3 Annars är det inte så gammalt, utan det är mycke kvar av livet!!

Kallt äre idag, isande kallt!! Har varit rastvakt på jobbet så det var inte särskilt skönt, menmen...snart är det vår, hoppas jag iallafall. Dagen har gått väldigt fort, eller ja egentligen har hela veckan gått fort. Det har varit fullt upp vareviga dag o egentligen hade jag hoppats på att åka o simma idag, men istället får vi hit lill-busen som ska sova här i natt :) Kanske lika så bra, för idag är en skitdag!! Många skitdagar har jag haft senaste året, men den senaste månaden har slagit alla rekord!! Ont, riktigt förbannat ont har jag o ingen ställning funkar - jaja bäst att förtydliga stående ställning, liggande ställning, sittande ställning - annars känner jag mina systrar, speciellt den ena, alldeles för bra för att låta det stå utan förklaring ;)

Det var trevligt att gå med vovvarna när jag kom hem. Egentligen var både kropp o väder inte det bästa, men hundarnas livsglädje var slående!! De sprang o busade hela tiden o det kan få vilken människa som helst att bli glad :) Lika döa ligger de nu bredvid mig...

Orsaken till att jag sökte akuten för drygt ett år sen var att jag ringde sjukvårdsupplysningen till följd av kraftig smärta i magen...ungefär vid blindtarmen...å av den orsaken trodde de att det var den o sa att det var akut läge. Väl inne så fick jag ligga en hel dag på akuten med x antal undersökningar, men inget visade på nåe. Mina symptom liknade mer ett bråck, men de hittade inget sånt heller. Så till slut fick jag ta ett eget beslut om vad jag ville göra o valde då att åka hem o återkomma på måndagen, vilket var helt okej. R den kraken fick komma o hämta mig mitt i natten efter 15 timmars plogande, stackarn!!

På måndan hade de bara röntgen kvar att göra så det fixade vi till. Kan ju inte säga att jag gillar det där att åka in i ett rör, men är man desperat så är man... Efter sin tid så fick jag träffa läkarn, tillhörde kirurgen, som förklarade att jag hade cystor på båda äggstockarna o med det skickade han hem mig, sa åt mig att kontakta vårdcentralen för att få remiss till kvinnokliniken. Chockad av orden "allvarligt, men inte akut" så gjorde jag som han sa. Nu i efterhand så kan jag tänka mig att den Camilla som brukar vara hade krävt remiss på en gång, men som sagt...det var inte ord jag räknat med.

Vände mig till vårdcentralen, men då det var jultider o många lediga så fick jag ingen tid förrän måndan därpå, men då gick det snabbt istället. Direktskickad till kvinnokliniken för undersökning, varav läkaren där idiotförklarade akuten (kändes skönt!!) för att de inte skickat mig direkt veckan innan. En snäll läkare som undersökte o förklarade. Hurtiga ord som att "det här fixar vi" gjorde mig lättad o jag blev hemskickad med medicin som skulle hjälpa mot smärtan o hjälpa till att få dem att krympa ihop. Men har något nånsin varit enkelt i det här huset???


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0