Fullt upp!

Redan gått över en vecka sen jag skrev, tyckte ju det var härom dagen :) Det är nåe varenda dag så tiden går så fort, redan en vecka in i augusti o snart drar skolorna igång o hösten är här!
 
Själv har jag oxå kommit in på utbildning(ar) är väl bäst att säga, för det var olika. Hmmm, nu behöver jag fundera vad jag vill gå. Alla är på distans o det var ett medvetet val jag gjorde när jag sökte. Ska jag vara hemma o plugga så kan jag lika gärna vara just hemma o läsa :) Jobbet jag har just nu kommer inte att påverkas av en utbildning, tilltänkt det där, haha... Ne men jag får se hur det bli med både jobb o plugg, än har jag några veckor på mig att fundera.
 
A upptäckte att Ronja hade diarré, usch!! Inge roligt med långhårig collie i de lägena :( Menmen får hoppas det bara är hon å inte den andre oxå som ätit nåe mumsigt... Trassel känns lite enklare då hon är korthårig, men om de behöver vara instängda så är de stora lättare än henne... Jaja vi hade iallafall en trevlig morron med träning på klubben :) Ronja var sååå peppad, hon har till o med fått upp fart nu så det känns riktigt roligt. Ira är som hon är, men Trassel imponerade när jag fick henne igenom en tunnel. Nog för att jag tryckt ihop den så gott det gick, men hon sprang frivilligt utan att jag mutade med godis... Blir bra det här! Jag har till o med köpt en tunnel att ha uppe vid Ekebacken, men den har ännu inte kommit ur sin förpackning, inte ens ut bilen :(
 
Har blivit dagvilsen nu, så svårt att hålla ordning på vilken dag det är. Det är ju verkligen märkligt med tanke på att både A o R jobbar å jag med mina pass. Men ibland ligger jag nån dag före o ibland nån dag efter :)

Var på massage igår. Välbehövligt!! Å som jag misstänkte så satt de mesta besvären på höger sida, slutet på ryggen o ner till låret o ungefär detsamma på framsidan. Cystan o operationen lever kvar med andra ord... För det hänger ihop, varför kan jag bara inte helt enkelt bli återställd?! Men nu ska jag stretcha å böja på visst vis så blir det nog så bra så bra... Kan iallafall inte bli sämre!!
 
För övrigt är det fullt upp. Vi hade en dag i Ekebacken i söndags, tog ner några träd o buskar o släpade bort riset o tog reda på veden. Ett riktigt konditionspass med styrketräning, helt muck var jag på kvällen o igår kände jag träningsvärken i precis hela kroppen. Men det börjar sakta men säkert bli som vi tänkt, bara det att det kommer ta sin tid. Just nu är det röjning med motorsåg som gäller, sekatör är helt fel! Å på söndag ska vi gräva dränering här, ingen ände på jobb :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0