Fixande

Har ett antal lediga dagar nu, ack vad mycke jag önskar hinna då :) Men allt tar tid o jag hinner sällan det jag planerat, dåligt planerat kanske men mest handlar det nog om den tidsoptimist jag är!!
 
Haft min tjockis-syster här idag med lilla busen :) Trots närheten umgås vi i intervaller, ibland flera gånger i veckan för att gå över till ingenting en tid...märkligt det där! Men magen växer så det knakar å tiden går mot sitt slut, men än dröjer det ett litet tag innan vi får äran att välkomna den nya familjemedlemmen :)
 
Helgen bestod av jobb i Ekebacken o att vara sociala. Vi hann med det som skulle varit en kräftskiva på fredan, men blev en grillkväll - men åh så mycke skratt!! Det ena tokigare än det andra så nu är livet förlängt med en hel massa år :) På lördan fick vi besök av kära vänner som det var en hel eeevighet sen vi sågs, sååå glada vi bidde!! En planerad grillkväll står på tur o vi hoppas att det klaffar med alla så vi äntligen kan få till det, nåe vi pratat om sen minst förra våren...
 
Men som sagt, vi jobbade massor med huset, eller ja inte huset utan trädgården. Vi har sagt att vi ska försöka få till det mesta ute så får vi ta tag i det inne sen, vi har ju hela vintern på oss :) Det som måste ske innan hösten är en ny ytterdörr å värmesystemet måste kollas över. Annars klarar sig det mesta....å jo, vi måste laga vattenledningen, kranen, ja vad sjutton det nu är som är sönder. Nåe läcker iallafall så pumpen går hela tiiin å det blir ju jättedyrt. Jag har inte varit nere i "rummet" å vägrar, det var ju massor med ormar där!! Så det får R fixa...
 
Träning med vovvar, ja det är min stora brist den senaste tiden. Nåe är galet med Ira så hon är ilsken av sig, hugger mot e andra två å är opålitlig. Har sökt veterinären så vi får se om det är nåe galet (IGEN!!) med henne eller vad det kan vara. Hon var lite lagom galen förra helgen o sen var det lugnt för att slå över helt i fredags på klubben å hon högg både stackars Trassel o Ronja, för att sen vara lugnt mellan varven. Nu får hon ha munkorg på sig när vi inte litar på henne, exempelvis i bilen. Känns inte okej, men känns inte okej att hon biter de andra heller. Å då Ronja haft diarré ett antal dagar så har det blitt lite si oå så med träningen. Trassel tragglar vi lite mellan varven, men R tycker det är synd att hon ännu inte kan kommandon...till för- å nackdel det där med klickerträning. Men det kommer, hon är snabb å lättlärd vår lilla bruna räcerråtta!!
 
Förutom trasslet med Ira så har det blitt ungefär som jag tänkt med att skaffa en Kelpie. Ungefär som R säger, att om jag ville haft likadant skulle jag skaffat en till Collie - han är snäll o klok min man <3 Så nu har vi fått mer fart i flocken, Ronja å Trassel leker jättemycke o trivs jättebra tillsammans. De sover ofta ihop, nära nära... Däremot har det inte riktigt blitt som vi trodde med Ira å Trassel. I början å ganska många veckor var det ungefär som vi trott att det skulle bli, men på sitt vis inte. Vi trodde att Ira skulle stå för trygghet o uppfostran medan Ronja bidde en lekkompis. Nu verkar Ronja vara lite mer av alltihopa än vad vi trodde från början... Jaja de är oxå individer å de har inte valt att sammanföras i samma flock!!
 
Men nu äre dax att ta tag i mera träning, fast just nu är de ganska döa å jag ska egentligen städa. Lite synd att folk tar åt sig angående vad jag skriver i bloggen, för det är ytterst sällan det är riktat mot en enskild person... Men vill folk hitta saker att reta sig på så får de väl hållas...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0