Äventyr :)

Ja ett äventyr i sig även om vi bara åkte två mil tur o retur, haha...Det var ju just färden som var äventyret - jag å Trassel åkte i A:s traktor!! Det var nog det läskigaste som Trassel varit med om för när A startade så fick hon panik, jisses vad många gånger hon varit på utsidan o inte reagerat men inne i traktorn var en helt annan sak tydligen...  Men vi överlevde o nu är jag en erfarenhet rikare, för trots att traktorn varit i rull i en å en halv månad så har jag inte åkte en enda gång i den. Å vad jag fick passa mig för att bara vara medpassagerare å inte den där som övningskör med honom, haha...
 
Har varit väldigt lat i veckan...eller ja måndan höll jag högt tempo, men sen rann det ut i sanden o motivationen att jobba undan en massa här hemma försvann. Illa för nu blir det mera jobb å mindre tid hemma. Jaja det är ingen som tar det ifrån mig så det finns kvar ändå...
 
Var å hälsade på mitt gamla jobb i veckan, över ett år sen jag var där men det kändes precis som vanligt att gå innanför dörrarna, märkligt det där! Saknar arbetet, eller ja arbetskamraterna o den gemenskap som vi hade (å fortfarande har på sitt vis). Känner mig lagom vilsen just nu med det här om jobb å framtiden, men som med allting så kommer det att lösa sig...
 
Snart ska vi ta helg i det här huset, men om det blir så mycke helg kan ju diskuteras. En ny arbetsdag i Ekebacken imorron, men på söndag blir det nog inte mycke vettigt uträttat då vi ska gratta svärmor som blir 80 år nästa vecka. Skönt att få en dags ledighet iallafall...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0