Antal

Jag blir så förundrad över de som ger sken av att hinna så mycke, hmmm hur orkar de?? Visst finns det de som är energiska å det är en sak, men det finns oxå de som knappt gör nåe men när man pratar med dem så har de gjort så mycke å har knappt tid för nåe annat...
 
Jag önskar oxå att jag var en underbar hustru, perfekt mamma, jobbandes o pluggandes o med ett fint hus. Men så är inte verkligheten! Man räcker inte till helt enkelt... Inte på så vis att man är en kass fru o mamma, men vissa saker kunde allt vara bättre...det är en omöjlighet att plugga o jobba heltid, samtidigt få in både partner, barn o hus å hem fullt ut...samtidigt är man i olika faser i livet, en mamma vars barn flyttat hemifrån behöver inte ge sina barn särskilt mycke medan en mamma med småbarn har fullt upp med barna...
 
Själv tycker jag att jag gör vissa saker halvdant, men lite av varje blir det å ibland lite för lite av nåe å lite för mycke av nåe annat. Absolut inte att jag tycker jag har en jämn fördelning o anser att jag gör rätt i förhållande till andra. För alla får göra på sitt vis, inlägget handlade från början om att jag är så trött på dem som ger sken av att göra mer än de gör. För omgivningen är inte blinda... Men det vore helt underbart om man hann allt man önskade, jag tror dock inte på att dygnet borde ha fler timmar, för då blir det fler timmar som kroppen behöver sova på, fler timmar som måste läggas på jobb osv...
 
Sen undrar jag ibland hur folk tänker. Eller just i det här fallet varför jag blir så irriterad på alla korkade kommentarer! "Varför har ni skaffat en hund till??" Nästa gång funderar jag på att svara att jag hatar hundar för att se hur folk reagerar! Har tagit upp detta förut här å även på FB... Ja hur tänker man?! Ett barn är mysigt, ja ett till för att slippa få ett ensambarn...nummer tre?? Ja hur tänker man då? Ungefär som med hund, fast folk blir arga på jämförelsen, varför? Varför flyttar folk ihop, väljer att inte skaffa nåt barn osv... Allt handlar om vad man själv är, hur man tänker o tycker... INGEN reagerade när jag genom åren sagt att jag ska byta ut barnen mot hundar allt eftersom de flyttade hemifrån, just precis vad jag gjort nu... Så med andra ord får jag in en fjärde vovve på sikt :) Inte för att jag planerat det, men det är så jag sagt genom åren när ingen sagt nåe om det...
 
Ne nu ska jag återgå till mitt brödbakande...
Å för att vara på det klara - jag har inte syftat på någon särskilt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0