Snart helg!

Jag ser verkligen fram emot helgen, helt muck är jag...jaja det var ju ganska väntat. I måndags när jag slutade var dag 8 i rad å snittarbetstiden 9,5 tim per dag, kanske förklarligt att orken tryter. Nu har jag kommit till dag 11 å både denna å morrondagen är korta dagar, vilket uppskattas skarpt :) Å det blir lönen jag får se fram emot, för jag måste ju erkänna att det kändes väldigt bra att få hem alla lönespecar å jag själv har tjänat lika mycke som jag å R ihop en vanlig månad...men så här skulle jag inte vilja ha det för lång tid framöver, men jag har ju nästa månads lön att se fram emot oxå, jippi!!

Dagarna de rullar på för fullt, redan första september idag :( Vädret påminner inte om höst just idag, men annars gör det verkligen det med kyla å gråkulet. Jag vill verkligen inte ha höst nu!! Har massor kvar som jag vill göra ute, hmmm...får försöka göra ett sista ryck nu under de fina dagarna i september (om det nu blir några?)...

"Historien" runt Ronja kommer att bli nåe segdraget. Nya blodprov togs igår, men hittills ser inget särskilt hoppfullt ut o vi vet inte vad som felar henne :( En infektion på nåe vis å borelia, ja det är det medicinerat mot nu så får vi se om det blir bättre, men det är fortfarande en trött, seg tjej som inte är på särskilt mycke bushumör. Veterinären tyckte att jag nånstans kanske ska ställa in mig på att hon aldrig kommer att bli som tidigare, för trots at vi kommer fortsätta leta fel så står veterinären förbryllad över Ronjas hälsa... Jag vill verkligen inte det här, jag tycker vi drabbats av tillräckligt mycke olycka å besvär i familjen...tror jag hade haft lättare att accepterat hur hon är om hon varit äldre, men hon är ju inte ens 4 år...

Jaja det kommer alltid in nya saker att tacklas med å det som inte dödar härdar säger de ju så det tror jag på! Många gnäller över sitt liv, men det finns alltid de som har det värre...likadant för mig trots att det ibland är svårt att se det så...

Asch nu bidde det djupt, positivt tänkande är viktigt!! Som att städa, haha...ne men jag måste komma ikapp en hel del här hemma, ikväll äre ju nåe infomöte för föräldrar på gymnasiet å jag har gjort mig populär på den ena arbetsplatsen då jag krävt ledigt idag, för om jag ställer upp för dem i tid o otid så vill jag ju givetvis ha samma sak tillbaka :)

Ta vara på stunden, den kommer aldrig åter!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0