Redan torsdag

Hade planerat att åka o träna agility direkt när jag kom hem idag, men insåg att sotarn skulle komma så nu hoppas jag att han kommer snart så jag kan åka iväg en sväng efter. Med en kropp som känns trött, ett huvud som värker å ögon som krånglar vill jag inte åka för sent...då är orken slut!! Igår var det grundkurs i agility, där jag lovat vara med som assistent (tillsammans med andra). Hur bra hjälp jag var kan diskuteras, men det var betydligt mycke roligare än vad jag trott det skulle vara så det kah jag nog hjälpa till mera med...ja förutom de tillfällen som är kvar på denna omgång förstås :) Får fundera mera på det där med att utbilda sig inom området...

Dagarna de bara susar förbi, måndag-onsdag har en väldans förmåga att gå fort. Det är "långa" dagar på jobbet samt att det oftast är fullbokat efter arbetstid. Torsdag o fredag är lugnare, men då börjar helgkänslan infinna sig o jag blir lite lat :) Allra bäst vore om jag kunde fördela både arbetstiden o det utöver jämt på veckan, men det är bara att gilla läget.

Glad är jag iallafall över att bara ha ett jobb nu...eller ja jag har ju de andra oxå, men bara när jag själv känner för det, eller som det oftast är då jag inte kan säga nej. Men nu har jag faktiskt varit duktig o sagt nej till många pass, får bara så fasligt dåligt samvete när jag vet att det är vikariebrist. Idag kom frågan om jag kunde jobba lite extra på fritids där jag är, det var ju nåe jag o rektorn gjorde upp redan vid anställningen att jag skulle få chans till utfyllnad men hittills har jag inte saknat det...å gör egentligen inte nu heller, men det är alltid bra att få in foten på många ställen :)

Imorron har vi utedag, skoljoggen. Jag hoppas innerligt på bra väder för annars lär jag bli sjuk. Har dock inhandlat stövlar så jag är rustad för regn :) Sen ska jag jobba ett extrapass på kvällen...för att komma hem till ett flipperspelsgäng, om de inte gett upp redan!! R är nog den som spelar mest så han hade sparat nytt rekord igår så jag skulle se, själv skulle jag behöva träna massor om vi ska hålla på att spela o särskilt mot R som är otrolig...

Ännu ingen sotare kommen så jag får väl hitta på nåe att göra medan jag väntar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0