Sjuk?

Frös i torsdags kväll, frös hela natten...på fredan hade jag en tung känsla i bröstet, men masade mig till jobbet. Helgen, ja den har varit sisådär...vaknade utan röst igår, fick dock tillbaka den (till makens sorg kanske, haha) men var hes hela dan, svårt att få luft...skit helt enkelt! Hoppades på att piggna till tills idag, men känslan i bröstet är bara värre, har så mycke slem som inte flyttar på sig :( Jaja jag har hela dan på mig att piggna till innan en ny vecka av jobb, annars är det ju bara att inse att jag blivit sjuk!!

Igår försökte jag mig på att tvätta fönster, ett enda orkade jag med. Bra i det här huset med hur många fönster som helst!! Jaja det är knappast nån som tar det ifrån mig å om fönstren vore i bättre skick skulle jag faktiskt leja ut det... Ska dock försöka mig på skyltfönstren idag, det är det enda arbete jag tänkt försöka få igenom på hela dan, borde gå?? Kändes dock lite bakvänt att ta fram ljusstaken när det var +8 å sol, finns ingen julkänsla här inte!! Jo jag vet att det är nästa helg, men om jag tvättar köksfönstret, så kommer givetvis både julgardinen å staken upp :)

Helgen har gått i en rasande fart trots att jag knappt nåe gjort. Ja hela veckan har gått fort!! Denna dag känns som den redan är slut, men den har ju egentligen bara börjat :) R o A har varit varenda kväll i garaget o kämpat. Nu börjar det likna en traktor även om det är lång väg kvar tills de är färdiga...
Så här såg det ut i torsdags när de grejade :)



I fredags fick jag till en träff med I å vovvarna. Kan inte säga att det bidde så där jätteseriös träning, men det var trevligt att ses för det blir sååå sällan numera. Saknar mitt gamla jobb, eller ja jag saknar arbetskamraterna...inte alla men, ja som jag tidigare sagt så är det en bra grupp jag är i nu med men vi känner inte varandra så väl (än) då jag bara varit där sen augusti. Trodde inte jag skulle tappa kontakten med de gamla arbetskamraterna så fort...eller nja vi har ju inte tappat kontakten, det är ju träffarna som blir för sällan!! Men det är ju oxå så att mycke av kontakten man har är under arbetstid...

Vi hade vår årliga farsdag-middag i söndags. Var bara två av barna med respektive med, men nästa gång kanske det är fler...trevligt var det o en ny bekantskap har det blivit då en av sönerna skaffat sig ny tjej :)

Sen var det nåe mer jag skulle skriva, men det är inte lätt att vara senil :) Får väl skriva det senare när jag kommer på vad det var...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0