Så fort, så fort!!

Ja som vanligt så säger jag att tiden går fort...men den gör ju det!! Det har redan gått en tredjedel av månaden å snart är det första advent, vilket i sin tur innebär att det snart är jul, nytt år osv.

Hade några alldeles underbara dagar av ledighet förra veckan. Ack så välbehövda!! Fick frågan om julledighet idag, hmmm...jag har ju bara anställning till den 21 december :) Så det innebär att jag inte tänkt på jul å nyår på det viset...fast förhoppningsvis är vi inte i detta land då, men allt beror på hur saker å ting utvecklas :)

Annars då? Jo min syster har varit här å vänt...som vanligt haha. Nedå, hon var här ett tag - till o med hos mig! Vi hade en flipperkväll med det som tillhör, hur det gick?? Ja det vet väl alla involverade, synd bara att inte videokameran var i farten. Ja nu kanske jag ska förtydliga mig, min syster som vanligtvis bor i Norge, som nu dragit till Indien för ett tag. Jag önskar henne allt gott på resan!!

Ja det där med systrar... Jag har fått fyra tilldelat i min kvot, i en sån där modern familj vilket innebär två på mammas sida å två på pappas sida. Hur gärna jag än skulle önskat att de stod mig lika nära, eller på nåe annat vis var en snarlik gemenskap, så är det inte det. Jag har två systrar som jag egentligen inte känner...å det är ju då på pappas sida. Att han bor ca 20 mil bort har säkert gjort sitt, men ändå... Vi har kontakt via FB å om de läser min blogg har jag ingen aning om...men egentligen är det ju tråkigt att man inte har mer kontakt med varandra. Jaja så är det med det :)

Den här veckan har vi varit barnlediga, kan man kalla det så?? Hur som så har inte A varit hemma på hela veckan. På sitt vis inge ovanligt då han flänger å far med kompisar å flickvän, men ändå...ja det kändes märkligt iallafall. Det är bara att vänja sig sa de på jobbet...jovisst, jag har inga bekymmer med det, det blir en vanesak när han väl flyttar :) Snart ska jag iväg å möta upp R då vi ska simma idag istället eftersom A ville bli hämtad imorgon, ungefär vid den tiden då vi vanligtvis simmar. Han har ju lite packning med sig så det är inte så roligt att ta buss/tåg hem...

Det viktigaste som hänt den här veckan är nog vår bröllopsdag! Igår var det fyra år sen vi släpade fyra förvånade barn till kyrkan för att vi skulle gifta oss, under vår vecka på Tenneriffa med alla barn. Ack vad jag hade önskat att vara där igen :) Å ack vad jag hade önskat ha med en vidoekamera när vi berättade våra planer, barnens miner/reaktioner gjorde hela resan!! Jaja igår bjöd maken på middag, trerätters...fast han hade fuskat så han bjöd på restaurang, haha!! Men det är tanken som räknas, för han brukar vanligtvis komma ihåg sånt trots att han kan verka helt borta med datum å så där. På söndag tar vi våran vanligt tur med barnen å äter mat, vet egentligen inte vilket vi firar mest - fars dag eller våran bröllopsdag - eller om vi egentligen firar nåe över huvudtaget! Det har mest blivit en trevlig tradition att äta ute på fars dag :) Fast i år blir vi inte så många, två av sönerna med respektive...alltså sex personer totalt, förra året var vi nio å om alla deltog skulle vi kunna bli tio, ujujuj när det blir barnbarn oxå...:) Å då var det ju dax för familjens dotter att sätta fart om hon ska klämma till med nio barn, eller hur var det?? För djuren kan inte räknas då de inte sitter med till bords...

Nu behöver jag ta mig en tur med vovvarna, sen ska jag fixa lite innan avfärd. Känns skönt att det är fredag imorgon, jag har känt mig trött o hängig hela veckan så jag trodde jag skulle få en ordentlig förkylning. Peppar, peppar så klarade jag ju mig när R var dålig, men rätt var det är så slår det väl till på mig oxå...I helgen har jag inga utsvävningar planerat mer än söndagens mat. R tänkte se om A vill hållas med sin traktor då de svetsar för fullt på den. Inte lätt när man haft fem år på sig att fixa den, men han är ju en björn som sover för länge säger R...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0