Misstolkning!

Sist jag gjorde ett inlägg var jag otroligt kluven...ja känslan sitter förvisso i, men det verkar som om mitt inlägg kunde missförsås å det var verkligen inte min tanke. Jag ville få förlängt där jag är, men då tiden dragit iväg utan att jag hört nåe (rektorn har förvisso fortfarande inte hört av sig trots att jag skickat två mail) så hade jag ställt in mig på att det inte skulle bli nåe. Å jo jag vet, tankarna hade lika gärna kunnat gå åt andra hållet, men nu gjorde de inte det. Därför blev jag jätteglad när en av ställena jag sökt jobb på erbjuder mig en tjänst...å några timmar senare ringer de från min arbetsplats o frågar om hur jag vill vara ledig under jullovet, de hade ju försprånget av att vetat om min förlängning i flera dagar medan jag inget visste.

Fick ett sms sent i måndags kväll. I o för sig inte jättesent, men i min värld just nu då jag oftast däckar redan vid 20 framför tvn första gången så är 22 sent :) En hel roman sa R att det var, men tanken bakom det var nog en kluven person det oxå, utifrån mitt inlägg...tror jag! Jag har inget att klaga på angående semester eller att få förlängt, men jag blev ganska chockad av sättet jag fick reda på det, ihop med det andra. Jag var redan upprörd över att vara sjuk, så det blev nog mest kaos i mina tankar. Jag menade inget illa o var det någon mer som tog illa upp eller blev fundersam så var det inte min mening!!!

Annars börjar livet kännas okej. Febern kommer o går, men det var inget jag skulle var förvånad över?! Har ännu inget hört om mina odlingar o jag hoppas inte det är nåe med dem. Pencillin är bra, men jag kan inte säga att jag har de bästa erfarenhetrna av dem, har jag väl fått en kur så brukar jag bli sjuk igen alldeles för lätt... Hostan dras jag med o R säger att jag behöver byta luftfilter, trevligt att jag kan roa nån med min hosta :)

Vovvarna är snälla, men alldeles för rastlösa. Får se om jag kan sysselsätta dem med nåe bra, kanske senare ikväll eller imorgon. Ronja tycker det här är skit tror jag, hon vill ju gå långpromenader, vara ute o busa, ja helt enkelt röra på sig o det blir inte mycke av den varan nu inte.

Hade nåe annat jag tänkt skriva om oxå, men det försvann. Jaja kommer jag på det så äre ju bara att skriva igen :) Idag är sista dagen på näst sista månaden det här året, hmmm med andra ord är det bara 31 dagar kvar på det här året, jisses!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0