Knasig vovve

Ronja är pinngalen, nåe hon fått efter Dollar gissar jag för han var otroligt galen vad det gällde pinnar. Hon kämpar tappert med att leta reda på pinnar, hon sliter o drar...för de där som bara ligger på marken, ja de är inte lika roliga. På våra kissesvängar har hon hittat ett fällt träd med massor av mindre grenar på...vem tror ni står är o kämpar?!?! Just en gren var intressant å hon har jobbat där vid flera promenader å igår släppte den!! Åh vilken glad å lycklig hund :-D Hon stoltserade med den hela vägen hem å det var ingen som fick röra den. När vi kommer till vår tomt lämnar hon den fint på ett ställe för att nu på morronen ta den tillbaka å var lika stolt på tillbakavägen...en knasig vovve med andra ord!!

Solen lyser med sin frånvaro idag o de talade om snö, hoppas inte det. Igår kom det nåe snöblandat regn en vända, skitväder!! Målade på mitt skåp till sent igår o hade hoppats på att det skulle gå att fortsätta nu på morronen, menmen...innan de här fem lediga dagarna är över hoppas jag att det är inställt där det ska stå iallafall.

Vovvarna ser lagom döa ut nu å jag skulle behöva duscha Ira. Ronja ser mest ut som en mager krake nu när pälsen försvann å jag gissar att det blir likadant på Ira, fast hon är ju inte särskilt smal så det ser nog bättre ut på henne. Hon är familjens lilla tjockis o jag har inte riktigt förstått hur jag ska få henne smalare, för inte är det mat o godis som gjort att hon ser ut som hon gör....eller ja egentligen vet jag inte vad det är för hon var en liten tjockis när hon flyttade in hos oss, men hon har inte blitt nåe smalare av mindre mat å mer motion!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0