Fotgängare!

Igårkväll var vi med om händelse som vi får se vad det blir för gnäll om. Vi har en jobbarbil som vi åker med på kvällstid (förvisso på dagtid) å just igår körde jag. På ett ställe ser jag två kärringar (kallar dem det, trots att det inte handlar om åldern) som viker ut mitt ivägen...inge övergångsställe eller nåe. Jag saktar ner, men har egentligen ingen avsikt att stanna, men givetvis hade jag gjort det om inte de hade gjort det. Men när de är alldeles nära bilen blir den ena av dem rädd, tvärnitar o ramlar (en bit i från bilen)...varav den andra skäller på mig o tycker jag gjort fel! Hmmm, om de bara gått över vid övergångsstället så hade situationen varit en annan, men alla dessa människor som bara förväntar sig att andra ska ta hänsyn i trafiken...ja de har jag inge för!!

Idag är jag ledig igen, detta förbaskade schema!! Blir ju bara stressad över allt jag känner att jag behöver uträtta på jobbet...men imorron får samordnaren förklara o skriva hur jag ska hinna med alla brukare, men uj vad brukare verksamheten kan ha med tanke på resonemanget runt min tjänstgöringsgrad!!

Bulldegen är på G, men kan inte säga att det är nåe storbak inte. Men om jag gör lite i taget så kanske det är roligare med detta bullbak, för just nu ser jag det bara som jobbigt. Å jo visst, jag kan gå till affären men dels är det inte lika gott å sen går det åt så mycke i den här familjen o jag tänker ekonomiskt med bakandet :) Sen borde jag ta tag i skåpet, men lite maskeringstejp behövs innan...å jag tänker vara säker på att det är rätt tejp den här gången för jag tänker inte skrapa färg mer än nödvändigt...som det blev i vardagsrummet :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0