Första mars!

Inte känns det som hopp om våren med det här vädret, men snart borde vintern släppa sitt grepp o våren komma :)

Gårdagen gick i lathetens tecken..eller ja en del blev ju uträttat men inte så mycke som tänkt (som vanligt). Sökte redan på ett skåp att ha i vardagsrummet, så det åkte vi o hämtade när R slutat o sen fick vi lite hjälp att bära upp det. Lite arbete med skåpet måste ske först men sen blir det nog kanonfint...hoppas jag!

Tagit tag i A:s ansökan till gymnasiet gjorde vi dessutom. Han fixade i söndags, men det blev lite knas o jag fick därmed ringa o få ansökan upplåst för att göra om valen. Måste säga att jag är glad att gymnasietiden är över för det är inte lätt att vara 15 år o söka någonting man vill jobba med, mycke hinner ändras med åren å just de åren man går på gymnasiet utvecklas man en hel del så det kan ju bli så att det man läst till inte alls passar när man är klar... Men nu är ansökan klar (igen!) o den ska bara lämnas in, märkligt i dagens elektroniska samhälle att man måste lämna in en papperskopia...

Jobbar kväll, ledig imorron...hmmm.... Arbetsplatsen har dargit ner min tjänst ytterligare å nu är den på drygt 55%, rena skiten o jag är måttligt irriterad. Trivs i gruppen å vill av den orsaken inte byta arbetsplats, men det här...ja det här kommer att göra att jag absolut kommer söka mig ett annat ställe, till o med bara som sommarjobb om det är det enda som kommer att erbjudas....

Snart dax att åka, lite småfix först bara...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0