Förbannad!!

Från att ha tyckt att det är trevligt å mysigt med fredag så har jag hunnit bli fly förbannad!! Fick just besked från a-kassan å då jag hoppade på min föregående period så stod det i brevet att jag redan utnyttjat de 75 dagarna man får fyllnadsstämpla! Ja hur sjutton ska jag då klara mig på 55,68% som jag nu jobbar blev min fundering.... Men då jag loggade in på hemsidan stod det att jag visst hade rätt till ersättning, för de dagar jag tidigare tagit ut var INNAN den här regeln kom upp o det skulle inte räknas med. Däremot behöver jag överklaga, för beslutet säger att jag heltidsstuderat under hösten...undras hur de fick ihop det?! Å visst, ska de bråka om kursen jag var inskriven på men hoppade av så låt gå för de 20 ve korna, men då ska jag få från sista dan på kursen oxå...

Men det är otroligt att det tagit 9 månader på sig att meddela det här!! Tur att jag jobbat å inte behövt pengarna, men den krake som inte skulle jobbat - hur hade a-kassan tänkt att den skulle överleva??

Nu har jag hunnit bli varm i kroppen efter aggressionen, men nu kan jag lugnt varva ner o ta emot utbetalningen som kommer nästa vecka....en extra månadslön är inga fel :-) Men jag hoppas att det reder sig i fortsättningen, för jag lär ju hålla i dessa pengar tills jag ser att det är klart med vidare utbetalningar!! En halvtidslön blir man inte rik på...JAG SÄGER BARA - A-KASSAN!!!!

Nu tar jag helg, lite fix å sen myz med maken <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0