Månadens sista

Det är redan sista februari, vilket innebär att det redan är mars. Det har alltså redan gått två månader på det här året, ujujuj... Fast det är skönt att se att det blivit ljusare, både på morronen å kvällen :)

Är ledig idag, känns skönt!! Hade egentligen ganska fullbokat idag, men det har blitt lite ändrade planer...men jag fyller nog dagen ändå. Vi fixade i vardagsrummet igår så jag bör fortsätta med sovrummer så dessa två rum är klara iallafall...sen äre ju allt det där "måste"-sysslorna, städ, tvätt, osv....å jo just det - vovvarna oxå!!

Har jagat upp A nu på morronen, svårt att gå upp tidigt efter en veckas ledighet. Fast han har imponerat på oss med att inte sova särskilt länge utan ganska ofta gått upp relativt tidigt...till o med åkt med bussen till trafikskolan eller flickvännen före 10, inte dåligt!! Nu är det ganska många veckor till påsklovet, men när det är avklarat så är det inte så långt kvar på terminen, vilket innebär att han snart slutar grundskolan...hoppsan, började han inte nyss?!?!

Har haft lite funderingar ett tag... Man pratar om att det ska vara jämställdhet i hemmet, att både mannen o kvinnan ska hjälpas åt. Men det finns ju de kvinnor som vill sköta hemmets sysslor själv, likväl som det finns män som vill ansvara för dem själv...dessa måste ju få möjlighet att göra som de vill, trots jämställdheten som det tjatas om! Däremot blir jag lite fundersam på de, vilket jag sett är både män o kvinnor, som tar för givet att den andre partnern ska fixa allt. Eller ja kanske inte precis allt, men det mesta o sen bara glida med på ett bananskal då den andre inte säger ifrån. Hur rättvist blir det?? Jag söker inte millimeterrättvisa, men hur kan en del människor vara så egotrippade att de priorietera sina egna behov före allting annat?? Detta är ju nåe som lyser igenom på många fronter o inte bara angående hushållets göromål...

Ne nu har jag både funderat färdigt o klagat klart :D Nu äre dax för vovvarna att få sin morronsväng, jag är glad att det inte är så kallt ute för jag är inge sugen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0