Hundägare!

Ja jag är själv hundägare, men för den skull så kan jag reta mig på andra hundägare. Sånna som inte tar upp skiten efter sina hundar i samhället exempelvis, eller som idag som inte har nån pli alls på sina hundar. Morronsvängen bidde en aningens annorlunda idag då vi halvvägs mötte en gubbe med sina två hundar...hundägare möter vi nästan varje dag, men inte just denna... Båda hundarna blir alldeles galna när vi närmar oss, skäller o rycker i kopplet. Inser snabbt att det är smalt där vi måste mötas, eller ja smalt vet jag egentligen inte men FÖR smalt för det här sällskapet iallafall.

Plötsligt ser jag hur gubben följer med när den ena hunden springer mot oss. Hmm, att möta en människa som inte kan klara av att hålla emot sina hundar är inte drömmen. Jag brukar se till att möta hinder för att inte mina hundar ska bli rädda för nåe, men den här hunden ville jag ju inte ens möta själv. Gubben hänger efter när hunden drar, gubben skriker åt hunden och försöker dra i kopplet men den gör ingen notis.... Så vi vände!! Tjejerna blev jättestressade o jag ville egentligen inte vänt för det ger inga bra signaler till dem, men samtidigt har de blivit påhoppade förut av hundar o jag vill inte ha dem mer rädda...

Så jag blir så trött på dessa hundägare!! Alla hundar går inte ihop med andra hundar, det vet jag. Men man måste fortfarande kunnna hålla i sin hund, annars kan den ju hoppa på vad som helst....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0