Ny kunskap

Nu äre helg o jag skulle behöva så mycke, uträtta massor men oxå ta det lugnt för att samla ny energi...svår balans det där! Är glad att jag inte har något extra inbokat den här månaden för det skule jag inte orka med...

Har varit iväg o handlat på förmiddan. Veckohandling o grejer till A:s traktor å A fick givetvis göra mig sällskap, till hans stora lycka...or not :) Nu har R o A gett sig ut i garaget o själv skulle jag vilja städa, men har ett problem. Nu när det är så kallt så räcker inte strömmen till på nån av faserna med både garagevärme, maskiner i garaget, värmen o hushållsmaskiner...men jag har glömt vilken fas det är o vilka uttag det gäller, hmmm. Vill inte sitta här alldeles sysslolös så jag kommer göra ett försök, får se om jag väljer rätt eller om det kommer in en ilsken R som måste byta fas :)

Igår hade jag lilla busen här, eller ja två busar - en på två ben o en på fyra :) Härligt att gå en promenad i hällregn med sur unge o tre hundar...hon var dock en solstråle all den andra tiden, haha. Hon fick åka Milles (eller äre fortfarande Bille?) bil, vilket var stor lycka. Vi åkte o hämtade både A o R, men hon bidde mest blyg för dem o sa inte ett ord då...eller så hade orden tagit slut för hon tjattrade konstant från det att jag hämtade henne tills hon slocknade i bilen o när A hoppade in vaknade hon o var tyst som en mus fram till mamsen kom o hämtade henne. Jaja hon är söt o charmig iallafall...:)

Ja som rubriken antyder har jag lärt mig ny kunskap idag...igen!! Tänk att man inte ska sluta förvånas över folks resonemang. Det är sååå otroligt lätt att kräva nåe, men uppenbarligen svårt att ge nåe åt andra hållet. Men som sagt, man ska inte sluta förvånas över människors tänkande o tyckande...

För övrigt så är livet okej. Det har varit en tung höst, men jag är glad över det stöd jag fått å framför allt för alla goda nyheter jag ändå fått :) Som tidigare sagt, man väljer vad som ska stå här o det är mycke i mitt liv som inte står här :) Har en underbar familj med världen bästa stöttepelare - min make - å många andra jag delar min vardag med som är otroligt snälla o stöttande, vare sig de vet om det eller ej :) Sen har jag ju min extramamma, kommer nog aldrig att glömma när hon sa att jag verkade ha en som körde med mig lite o krävde saker, du vet vem du är å du är guld värd å jag beundrar din styrka att vara mitt stöd samtidigt som du haft ett otroligt tungt år själv <3


Kommentarer
Jenny

Nu mera är du Milla ^^

2011-12-10 @ 22:03:18
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0