Fyra dar kvar...

Snart julafton!! Ujujuj...årets högtid å jag känner mig inge förberedd, men helgen komemr att komma å det kommer säkert bli trevligt - som vanligt!! Har städat en hel del, vilket inte har så mycke med jul att göra, men skönt när det är klart. Det där med julstädning har kommit med åren (ja syster jag är gammal), för förr (jäääättegammal!!) så hade jag höststädning...ända från tiden jag bodde hemma har jag haft det, men har med åren blitt julstädning. Huvudsaken är att det blir rent nån gång :)

Imorron är det avslutning både för eleverna på skolan jag jobbar på å för A. Det verkar som om de flesta slutar imorron o det är ett välbehövligt lov som väntar alla elever. A är ganska seg att få upp på morronen så från torsdag lär jag inte se honom på förmiddagarna :) Själv ska jag vara ledig torsdag å fredag för att jobba några dagar nästa vecka o sen vara ledig till den veckan skolan drar igång igen, sååå ljuvligt!! Orken är slut på mig oxå o det jag gör nu, både hemma o på jobbet, är nog mest ett sista ryck!! Både ork, motivation o inspiration är som bortblåst...

Ska fixa lite hemma nu ikväll, de andra är ju i garaget som vanligt!! De resterande dagarna ska jag försöka få till lite julmat på, kanske lite julgodis å sen städa å tvätta det sista för att ta ledigt från sånt under julhelgen. Hmmm, tror dock att den där dammsugaren måste fram lite med dessa hårbollar :)

Kanske bäst att få nåe uträttat oxå :) Ta det lugnt, minns att jul handlar om frid å familj, inte stress å saker!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0