Andra advent!

Tiden den går o går o nu äre redan andra advent, om cirka tre veckor är det jul. Snön lyser fortfarande med sin frånvaro o jag kan inte direkt säga att jag saknar den, men det blir heller ingen julkänsla utan snö. Svårt det där...

Har tagit en chansning med att få vara kvar, tackade nej till det andra i torsdags. Svårt men jag hoppas det blir bra till slut :) Chansade en gång i våras, men då handlade det mer om att känna sig uppskattad som vikarie å en chef som var speciell, nu handlade det mest om att få jobba. Det visar sig hur det går...

Har försökt greja de senaste dagarna, eller ja nu ljög jag :) Igår var det mest en syster-dag, då syster å systerdotter kom före 11 (har jag för mig) o åkte inte förrän efter kvällsmaten, tid vet jag inte 5-6 kanske...då var jag döare än döast o redan innan 8 på kvällen hade jag däckat :) Men det var trevligt, minns inte sist när vi umgicks så länge... Men idag har jag grejat - tvättat två fönster, egentligen det enda jag gjort, hmmm :( Tanken är iallafall att det är fint till jul, så än har jag lite tid på mig...å om jag inte hinner så blire jul iallafall :)

R är iväg o grejar med nån bil, vet inte när han kommer. Själv har jag haft svårt att komma igång idag o det har nog egentligen bara med lathet att göra. Efter att varit hemma i två veckor så är det segt att komma igång, men imorron har jag tänkt åka till jobbet o sen är det åter till vardan.

Nu ska jag se om jag kan få lite vovvar ur sängen, har roat mig med att tvätta täcken o kuddar o nu har vovvarna lagt sig på madrassen :) Vill gärna bädda innan jag blir för seg för att orka få till det bra...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0