Många rubriker

Vanligtvis brukar jag ha rubriktorka, men senaste tiden har det hänt en del så jag kan egenligen välja o vraka bland rubriker...vad lätt det vore om det alltid var så!!

Från början...ja vad hände först?? Jo vi var iväg o undersökte en hängig Ronja. Veterinären hittade ingenting, men då jag sökt en gång tidigare för likadana sympom så beslutade vi att hitta en orsak den här gången...till vilket pris som helst i stort sett, hmm... Blodprov togs o hon fick smärtstillande i förebyggande syfte. Hon har blitt lugnare med tabletterna, så hon visar att hon har ont, konstigt att hon inge sa när veterinären drog o bände i'na... Sent igår fick vi tag på veterinären, eller ja hon hade ju ringt tidigare o lämnat meddelande, så Ronja har en infektion i kroppen vilket kan vara orsaken till beteendet. Ja nu har vi fått antibiotika utskrivet så vi får se om det hjälper. Man skulle ge tabletterna i samband med mat, men då Ronja fortfarande matvägrar så fick det bli utan mat...tror inte maken bidde så glad när Ronja kräktes...å otroligt illa luktade det!! Har dock lurat i henne lite mat så vi får se om det blir bättre nu... Nu är det mest att vänta o se...

I fredags fick A åka till akuten då han kört ikull på cykel. Cykeln gick sönder o det var tur i oturen att det ännu inte blitt nån fart... Inte konstigt att man kan stressa upp när man får dålig info...eller ja att få info från en person som inte gillar blod o olyckor kanske inte blir så kompletta :) För jag fick reda på att A kört ikull o att delen fastnat i A:s ben, å på frågan om delen sitter kvar får jag ett ja. Kändes annorlunda, men så var ju inte fallet så operationen som jag trodde skulle bli behövdes ju inte då det "bara" var upprivet... Efter många timmar på akuten fick vi åka hem, då hade han fått stelkrampsspruta, omplåstrad samt sytt vaden med 10 stygn. Nu har han sagt att han aldrig mer ska cykla, efter sin vurpa förra året - med cykel oxå!! Jaja vi får se vhur det blir med den saken. Nu hoppas jag iallafall att såret läker som det ska så det inte blir några komplikationer...

Jag har börjat nytt jobb igår, kommer bli intressant det här. Helt nytt område med massor av saker jag tidigare inte gjort. Känner mig som den frågvisaste personen i världen, men vill ju att det ska bli så bra som möjligt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0