Agility

Åkte till agilitybanan nu på morronen. Kan säga att jag var ganska ensam där, men inge förvånande då det regnade för fullt när jag åkte å klockan inte var mer än halv 8. Tycker det är ganska skönt att vara där ensam, även om det var trevligt den period då vi ofta tränade ihop med Inger. Däremot var ju inte jag den piggaste med rinnande näsa, värkande bihålor o dunkande huvud =( Men både Ira å Ronja tyckte det var roligt o Ronja hade såå mycke energi så hon hade nog önskat stanna en låång stund till utöver det vi var där. Mitt dåliga samvete gjorde sig påmind att jag inte varit där sen sista kurstillfället med henne (3 maj) - USCH Å FY PÅ MIG!!! Brukar ju vara flitig o åka till klubben 1-2 gånger i veckan normalt sett å visst har jag varit borta en vecka, men det är ju över tre veckor sen vi tränade sist.

Tänkte på det här med tävlande i agility...å jag vet nån som bidde glad om jag fick tummen ur på den fronten (ingen nämnd o ingen glömd!!). Känner att jag inte har den tiden att tävla, bättre kanske det kunde kännas om man fick ett vettigt jobb så jag slapp vareviga kväll o helg. Just känns den lediga tiden så värdefull...men för den skull har jag inte sagt att jag skulle börja tävla med annat schema =) Jag bara känner att just nu är inte motivationen på topp inom det området...men för den skull ska jag fortsätta träna å på banan idag insåg jag att jag får nog skaffa en bok inom ämnet för jag är nåe fruktansvärt dålig på att hitta på banor. Å inte blir det bättre av at jag inte vet hur långt avstånd det ska vara mellan olika hinder...ne en bok får det nog bli. Synd att jag inte kommit på det tidigare då jag hade kunnat önska mig det i present. I morsdagspresent är nog ingen idé, får vara glad om jag får en blomma av nån =)

Nu tror jag att jag ska göra som mina vovvar - lägga mig o sova en stund...eller iallafall slappa, men först ska jag ta en huvudvärkstablett. Måste ladda inför kvällens arbete som innebär tacokväll =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0