Nytt uppdrag!!

Har skaffat mig ett nytt uppdrag...å vad det går ut på?? Skydda gården mot kärringar å gubbar boende i samhället!!!! Nu är jag arg, riktigt otroligt arg!!! Fick syn på en gubbe som genade över vår gård...går ut å ifrågasätter (trevligt) om han är medveten om att det är privat gård, vilket "han inte visste". Det vet jag att han egentligen visste....å om det hade stannat där, om han bara hade sagt "ursäkta, ska inte göra om det" eller nåe liknande - fine!!! Men hur kunde jag tro nåt sånt?!?! Jag var dum i huvvet som inte tillät att det genades däröver...en låååååång ramsa fick jag höra!!! Å till historien, det som gör det mest otroligt är att gubben som var arg över att jag sa åt honom är den gubbe (eller familj) som blir mest utsatt av bygdens ungdomar. Den gubbe som KRÄVER att alla andra ska respektera dem å låta dem vara ifred!! Vart sjutton är skillnaden?!?! Han jagar barn som bankar på balkongen, ser ingen skillnad mot honom som går preciiis bredvid bilen å lika gärna skulle kunna repa den.....Kan inte nån prata förstånd med gubben, eller måste han polisanmälas?? För det gör jag om han kommer in på gården igen å bråkar, det är inte meningen att jag ska ta skit på min egen gård - den jag betalat för - för att en gubbe inte orkar gå runt!!!!

Nu har det säkert gått en halvtimme sen incidenten å inte är jag nåe mindre lugnare....är bara glad att jag inte sett honom igen!!! Men det kommer, jag väntar bara....för han hade ju inte gjort nåe fel, bara jag som bråkade helt i onödan....eller hur var det???


Kommentarer
lillasyster

Va fan skicka Dollar på han

2010-03-08 @ 18:38:43
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0