Hemstudiedag

Det är vad A har idag. Det finns både för- o nackdelar med det....Så nu jagar jag en sjuk A att göra sina matteuppgifter. Han var hemma igår o tyckte nog att jag inte var riktigt klok när jag sa att vi skulle åka till skolan för att hämta hemuppgiften. Han hade nog räknat med att han skulle få hämta den när han blitt frisk. Men icke med mig som mamma, hehe!! Då ska de plågas....nedå men tycker det är synd att halka efter för sen kommer påsklovet å det kan vara skönt att få ha just lov o ledigt från skolan, även om han ska plugga till ett prov...

Så gårdagen bestod av mycke latande då vi hyrde film, var skönt för mig o min förkylning så jag kunde ladda inför kvällens jobb. Idag har jag tatt sovmorron, att man kan sova så mycke när man är hängig =) Somnade ganska tidigt igår så det bidde måååånga timmar inatt, men känner mig rätt så ok idag...

Här ska städas idag, trots att R städade häromdagen =) Inte för att det inte duger, men vi ser olika saker. Han tog golven å med denna årstid o tre hundar så kan man fixa golven varje dag....om inte annat har man sin egen sandlåda inne =) Men i köket exempelvis så är det ganska svårt att torka kaklet o skåpluckor om man heter R....ställen som inte blir särskilt fräscha när man håller på med mat o allt annat som tillhör köksbestyr.

Positivt är att vi blitt av med crossen. Det var en kille här o kikade i söndags med sin pappa o en kompis. Men de gav ett skambud, å visst man ska ju försöka som köpare men detta tog priset. Vi sa vårt lägsta bud o sa att under det vägrar vi gå....så pappan skulle hem o lirka med frun, för hon var tydligen den som inte ville att det skulle kosta så mycke (sa han iaf). Men då både pappan o sonen tyckte crossen var fin o båda ansåg att det var den som skulle köpas....så åkte de tydligen hem o lirkade med frun/mamman o pappan ringde hit igår o ville komma på en gång. Jag var tyvärr på väg till jobbet o R visste inte när han skulle komma hem, men framåt kvällen så bidde iallafall affären av o vi blev av med allt som tillhörde den crossen inklusive de stövlar vi försökt sälja.....sååå skönt!!!

Nu väntar bara A på att säsongen ska börja så han får ge sig ut med sin stora cross. Ujujuj att mamma-hjärtat kommer att få testas....såg hur han körde den första gången ihöstas på banan å det lär inte bli bättre...eller det är kanske det man säger. Fort kommer det gå o högt kommer han flyga....Tänk om man fått en son som var intresserad av schack istället....=) Då hade han inte platsat i vår familj, haha =) Men jag hade inte behövt vara så nervös när han utövar sitt fritidsintresse....

Älskar min familj!!
Ha en stråååålande dag!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0