Glömde...

...varför jag egentligen skulle skriva det förra inlägget. Början till demens?? Jo det var ju så här att igår började inte dagen som vanligt...

När jag var på väg till jobbet å bara hade kommit en liten bit på motorvägen stod det en bil i motsatt riktning med varningsblinkers på. Å automatiskt saktade jag ner för att kolla, för bilen stod så konstigt å det var en kille som gick runt på vägen. Fick syn på att det gick ett rådjur på vägen å undrade varför killen sprang runt, för han kan ju inget göra åt situationen. Det vara bara det att när jag kom närmare såg jag att det var en hund (å inget rådjur). Stannade å frågade om det var hans hund, vilket det inte var. Försökte dock ropa på den å fram kom den, men den ville inte bli hållen eller hoppa in i bilen. Helt plötsligt dyker det upp en till hund, men den ville inte ens komma i närheten av mig.

Killen påpekade om att vi behövde larma om detta, frågade om jag kunde göra det, hoppade in i bilen å åkte iväg. Jag hade ju önskat att han stannat kvar, informerat om hur han först sett dem komma å så vidare... Fick snällt ringa polisen, se om jag hade koll på hundarna å sen invänta att trafikpolisen hörde av sig till mig. Där satt jag å vågade inte åka åt nåe håll då jag skulle stanna där tills polisen hört av sig... När polisen kom pratade vi om tänkbara vägar hundarna tagit o jag ansåg att de sprungit norrut på motorvägen...Sen var det bara att bege sig till jobbet för då hade ju polisen tagit över....trodde jag!! En mil bort råkar jag på hundarna igen, ringer återigen till polisen för att be dem skynda på för när jag åkte om dem på motorvägen åkte de jättesakta (för at tkolla efter hundarna samt ha blåljus på för att varna andra bilister) o jag tänkte att det kommer dröja en evighet innan de har åkte denna mil.

När polisen dök upp, var det dessutom en karl som stannade som hade åkte bakom hundarna en längre bil för att hålla koll på dem så han hjälpte polisen. Vet inte hur det gick då jag behövde åka till jobbet...har heller inte sett nåe om att det stått på nätet om händelsen. Får kolla om det står i tidningen. Skulle vilja veta om hundarna kom till rätta för då den ena hade reflexväst så har de ju smitit från nån...Men vart de kom ifrån har jag ingen aning, det är ju viltstängsel en lååång sträcka...

Så startade min dag igår...kall blev jag så jag var glad att jag inte tvättat håret som tanken var. Usch för att stått där ute o lockat på hundar i kylan med blött hår. Var väldans kall ändå när jag åkte till jobbet...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0