Regn å grått

Inge roligt väder, riktig kontrast till gårdagens väder =( Men en innedag är inga fel...Ska baka bröd, även om bullar är godast o mest uppskattat. Det är hård åtgång på brödet nu när det är lov....

Efter en dag med pysslande här hemma igår, grillade jag o maken o efter det åkte vi till brukshundsklubben. Min avsikt var inte att träna så mycke agility, utan bara att få till lite social träning för tjejerna. Ira tyckte det var väldigt jobbigt att ge sig på hinder när det var andra som tjoade o hundar som sprang omkring, men skam den som ger sig så kunde hon slappna av efter ett tag. Däremot skulle jag o R träna henne på däcket o jag sa att han skulle göra som de gjort på kursen...men av I:s reaktion (som då varit hans instruktör) så var det nog inte som han visade mig - fast han fick ju henne igenom däcket =)

Helgen består av jobb å jobb. Kommer inte hinna eller orka nåe annat. Usch för dessa pass, men är glad att jag bara har tre helger på hela sommaren för under våren är det blitt nästan nåe varenda helg =( Undras hur R tänkt lösa morrondan då han ska bort hela dan...men det kommer han väl på sent ikväll att det är hundar som behöver kissas osv, brukar vara så =)

Dammsugaren står redo, liksom assistenten så det är bara att sätta fart, sen äre jobb vid 4.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0