Fint väder

Antar att det är det fina vädret som märks i statistiken, för så här lågt antal besökare vet jag inte när jag hade sist...men det är ju klart - varför sitta vid datorn när det är strålande sol o helg?!

Hade full fart igår å kvällen var inte lugnare =) Nästan alla barn, samt en pojkvän, var hemma å åt å kollade på speedway. Stackars Ira hade fullt upp att klura på hur det var ställt då det vanliga kvällslugna var som bortblåst, haha!! Prat, både högt å mycke, bus o stoj bjöd kvällen på å så brukar det inte vara de vanliga kvällarna. Men trevligt var det å vi insåg att det var längesen vi hade fyra ungdomar i huset samtidigt en hel kväll...

Nu har vi en ungdom klättrandes på carportstaket å en annan som har ett gäng kompisar här å väntar på tjejen. Antar dagen kommer innehålla minst lika mycke som gårdagen, fast idag skulle jag behövas hållas inne med städning osv.... Med tanke på att lilla L ska vara här heeela dan imorron så är det ingen idé att jag tror jag ska hinna nåe särskilt, utan det jag hinner, ja det hinner jag!! Resten av veckan ska hon oxå vara här, men inte lika långa pass.

Det tråkiga är att R prioriterat om. Eller ja på sitt vis har han gjort bra, men sen...ja nu tror jag inte det blir som tänkt iallafall. Han ville köra cross idag, men jag ansåg att vi behövde en arbetsdag hemma (en till förutom gårdagen), för som det känns nu så är de kommande två helgerna fullbokade å då lär vi inte hinna nåe här hemma. Fick R att inse att det var en vettig lösning o han skulle snickra lite på carporten å sen skulle vi städa gården o fylla kärran med sånt som ska till återvinningen. Nu har han helt plötsligt släppt städningen å ska snickra o åka till sin mamma. Å jo visst behöver svärmor besök, men gården ska städas oxå!! Så vi får se om vi löser det smärtfritt, eller om det skapar bråk... Vi har hela gården full i bråte som behöver rensas bort å visst kommer det fyllas på ända tills vi är klara med carporten, men allt kommer ändå inte att rymmas på en kärra så då kan vi lika gärna få bort lite redan nu. Sen är det farligt med alla spikar i brädorna med tanke på hundarna som springer runt. Ja se karlar!!

Ne själv ska jag ta tag i nåe, har ännu inte bestämt nåe särskilt...men hänga tvätt iallafall...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0