Elda

Har varit fullt upp mest hela dan, men kan inte säga att nåe konkret blitt uträttat...förutom att vi börjat fylla upp carporten med fyllning, så kan vi använda den sen (kanske) =)

Skulle grilla, men ja vad säger man...en ny grill behöver inhandlas. Den är svårflörtad våran grill =( Medan R skulle grilla skulle jag fixa salladen o medan jag håller på kommer syster på besök o medan vi pratar håller jag på att slå ut salladssskålen, men bidde glad att jag fångade den i luften. Vi går iväg o pratar i rummet bredvid köket o medan vi står det i godan ro kommer R in o vrålar "va f*n håller ni på med??"....två förvånade tjejer går ut i ett rökfyllt kök, där plattan står på 6:an o vovvarnas matskålar i plast står där på. Hmm, i efterhand hade det nog varit bättre om jag slagit ut salladen...För nu är vovvarnas skålar smälta o spisen full i plast. Men som R sa så är det lättare att köpa ny spis o skålar än nytt hus. Å vikken rök det var...alldeles tjockt o sved i ögon o luftvägar =( Det konstiga var att det inte märktes ett dugg där vi stod - i rummet precis bredvid. Jag förstår de som inte upptäcker bränder i tid...för det hade inte vi gjort om inte R kommit in. Så nu är vi en erfarenhet rikare, även om jag kunnat klara mig utan just denna...

Nu är det snart dax att krypa till sängs för att orka ännu en dag =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0