Att hinna

Vart tar tiden vägen?!?! Jag har alltid fullt upp, det är svårt att hinna med men ändå känns det oftast som man inge vettigt gjort...pust, pust, pust!!

Fast efter mycke krångel är vi nu hemma istället. Det bidde inge Helsingfors =( Silja Line hade gjort fel, å de erkände å erbjöd en resa till Tallin som kompensation...men det hjälper ju inte oss som skulle till Helsingfors å ingen annanstans. Men nu har maken semester så vi kan hålla på att greja här hemma istället. Inte på långa vägar så trevligt som en resa hade varit, men vi får göra ett nytt försök om några veckor när vi har lite ledighet....

För övrigt har vi avklarat en student. En fin å glad kille som klarat skolan - bra gjort!! Nu är det bara A kvar, känns konstigt att barna börjar bli stora för själv känner jag mig inte äldre än 25, hmm hur gick det till?!?! Menmen A slutar 9:an nästa år. Lite besviken bidde han över sina betyg å jag förstår honom. Om vi är på samtal i skolan o allt ser bra ut förutom 2 saker som han kompletterar så utgår man från att allt är bra...MEN det ska man inte tro!! Han fick IG på tre helt andra ämnen, utan förvarning. Vet sen tidigare att så får det inte gå till utan läraren har skyldighet att meddela att IG-varning finns. Nu är det som det är å jag ska ifrågasätta, inte för att det hjälper i slutänden men jag sitter minsann inte på min röv å bara accepterar. Han har slitit hårt för sina betyg å hur ska man kuna peppa när det blir så här??

Nu ska jag ta å fixa lite, sen är det shopping på plåt som gäller. R har sålt lite så givetvis ska han få köpa nåe han vill....särskilt när det gäller carporten så den blir färdig =)

Ha ne bra dag i solen =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0