Skriva =)

Skriva, skriva, skriva, skriva...ja det är ju det jag gör =) Å jag hittade en insändare från 1905 (? kan ha varit 1904) där en döv mamma skickat in till en tidning som tydligen var populär på den tiden om sin hörande dotter - redan då fanns det med att barnet var välanpassat i den hörande världen, trots två döva föräldrar....måste ju säga att det är otroligt att det, trots att det är över hundra år sen, knappt hänt nånting med forskningen....

För övrigt är det engelska som gäller idag. Har en bok som ska vara med i tolkningsramen...som jag dragit mig för att läsa. Eller jo, jag har ju läst det ANDRA författare har skrivit från boken, vilket gjort mig jätteintresserad men identitet på engelska...ne det är ingen favorit. Å jag måste ju ha förstahandsreferenser...bläääää!!

När kvällen kommer har jag suttit här vid min dator mest hela dan. Några svängar med en vovve som kaxar sig trots att det bara är nåe vattenliknande som kommer där bak på henne. Några duschar har vi oxå hunnit med - till hennes stoora ilska. Dusch, borstning o liknande tillhör ABSOLUT INTE hennes favoriter....

Ne om jag ska ta en sväng till med skrivandet, så ska jag ta en sväng med dammsugaren sen....
Ingen rast å ingen ro =) Tror det blir en vecka med liiite sömn =(
Ha det!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0