Morron!

Känns som måndag så det komer kännas skönt imorronkväll när det är fredag o R kommer vara hemma igen. Fast han går på jouren ikväll, första gången denna vinter. Han har ju varit sjukskriven de tidigare gångerna.....å snö har det komit inatt så jag hoppas han slipper börja sitt pass med arbete =(

Annars kommer dagen mest att bestå av uppsatsarbete, som vanligt. Men nu känner jag att det händer grejer, det går framåt å jag tackar mamma för hennes insats. Sen har ju till o med handledaren hört av sig så jag har en del att arbeta med utifrån hennes tycke. Fast framför allt så vet jag nu att jag är på rätt spår, det är bra o det håller en linje. Detta är det som varit svårt när handledaren lyste med sin frånvaro....att inte veta!!

Känner inte för att gå ut idag, men har i o för sig ingen aning om hur kallt det är. En termometer ska inhandlas idag tror jag. Vill verkligen veta hur kallt det är när jag ska bege mig ut. A ska iväg o hållas med datorn...men när den människan vaknar är det ingen som vet. I tisdags när jag hämtade honom var han sliten (de hade varit vakna över 24 timmar), så han gick o la sig redan vid 20-tiden o sen väckte jag honom runt 12 igår. När han la sig igår har jag ingen aning om o egentligen kvittar det, ungdomar verkar kunna sova hur mycke som helst =)

På söndag ska vi på fika hos dotra, fy på mig som inte ens varit där ännu...nån gång!! De har ändock bott där i några månader. Menmen, bestämmer man inte nåe så "kan man ta det imorron" å hinns inte det med så "blir det en annan gång"...

Nu ska jag sätta mig med artiklar. Behövde förnya min tidigare forskning, fast då de siffror som är med. Behöver därför hitta dem i nyare arbeten....Å vad jag önskar att få läsa svenskt material. Är så få av det svenska, mest från USA, men många andra länder är oxå representerade. Visst har jag förbättrat engelskan, det ska jag villigt erkänna, men det är så tungt att läsa i förhållande till svenska som kan skummas igenom på ett annat sätt. Jaja det går mot sitt slut =)

Ska ta mig en sväng med vovvarna, men inte förrän om en timme ungefär....
När jag vill pausa från skrivandet ska jag fixa där nere - tvätt, tvättstugan o det vi höll på med igår (jag är inte sysslolös). Jo å så en fråga - tips på vad man gör i skyltfönstren?? Tyg/gardin ska hänga för då det bara är enkelfönster, men är såååå trött på hur det ser ut i fönstren nu....
Ha en bra dag!!


Kommentarer
Lillasyster

Det är bara -10 ute

2010-01-07 @ 08:03:16
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0