Ljusare tider

Känns bra att man ser att det börjar bli ljusare ute, syns båda på morronen å kvällen nu =) Då finns det iallafall hopp om en vår...Å sen har vädret bjudit på sol å dagsmeja.

Har inte gjort nåe särskilt i helgen, ändå har den varit trevlig å gått alldeles för fort. Lördan pluggade jag, bakade bullar å sen var vi borta på kvällen. Söndan var ungefär lika, fast jag bakade inga bullar =) Vi åkte bort en sväng mitt på dan, vilket (som vanligt) tog längre tid än tänkt...skyndade till ridhuset för att träna lite social miljö med främst Ira. Vi (eller nu var det ju R som satt bakom ratten) körde vilse, till o med två gånger....men vi hittade rätt till slut. Det första vi i stort sett råkar på är en hund som hoppar på en annan, kanske inte det lugnaste för stackars Ira som helst ville kunna krypa ur kopplet å sticka. Det lugnade sig å vi kunde till o med träna några hinder, å så däcket (dock på låg höjd). Efter mindre än en timme tyckte vi det räckte - så vi bidde de där parasiterna som kom när hindren var uppe å åkte innan det skulle plockas in. Ne ska vi dit mera under vintern så för det första så hittar vi nu, å för det andra så kan vi ju då komma lite tidigare =)

Dock fick vi tråkigheter på hemvägen. Bilen gick sönder! Eller ja nu inte bokstavligt så vi blev tvugna att bli bogserade, utan kupéfläkten gick sönder...luktade bränt så vi höll på att dö. Å R har ju inte bytt fönsterhissarna så vi fick utstå lukten ända hem. När den gick sönder (vilket R tror är felet) så sköt den säkringar i bilen....inga lysen framåt eller bakåt, inga blinkers, ingen stolsvärme...ja det var ju det vi märkte på en gång. Jag är glad att vi åkte hem när det var ljust, usch om det hade blitt mörkt =( Så nu hoppas jag att det inte är så dyrt fel, å heller inte så komplicerat. Helt ok att hoppa över vattengympan ikväll, men imorron jobbar jag så är det inte fixat då så får jag låna nån bil...BLÄÄÄ säger jag bara, bilar de ska bara fungera!!!

Nu vill vovvarna kissa, sen är det dax att sätta sig å plugga igen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0