Kontrast!

Vaknar idag till en himmel som i stort sett är klarblå, ingen vind å inget snöande. Verkligen ett helt annat väder än igår...men märkte redan när jag var ute med hundarna inatt att det hade lugnat sig med blåst å snö. Ett härligt vinterväder är det idag, men om det är så härligt att vara ute kan ju diskuteras. R skulle låna en snöslunga, att få ordning på gården går ju inte att fixa för hand (å våran är sönder) =(

Gick å la mig vid tre å var uppe vid halv tio....huvudet värkte å jag känner att jag ska göra det sista på tentan så kanske jag är klar idag. Vore skönt för då får jag sovmorron imorron, annars är det bibblan som gäller 8.30. Men nu har jag "åtgärder" å så lite på första frågan kvar.....max antal sidor ska vara 9½ men jag har säkert skrivit 15 så allt har handlat om att korta ner. Att plocka ut det mest väsentliga, å vad jobbigt det här med max-sidor är. Men förstår läraren för det vore inte roligt att få in tentor på 20-30 sidor =(

Annars då?? R tror han kommer vara bort hela dan. Han hade räknat med 10-12 timmar, men nu verkar det som om det kommer ta längre tid. Han fastnar med sin traktor då det är så mycke snö, vet inte vad han kör för nåe, men de har kommit o dragit loss honom o han ligger efter jämfört med de andra då hans traktor inte mäktar med mängden?! Å på detta så måste han försöka fixa bilen för jag jobbar imorron å har en tenta som ska in...å så ska gården skottas. Visst kan jag göra det, men som tidigare sagt så har vi drivor på gården. Kanske A vill hjälpa till framåt kvällen, för han skulle tydligen komma hem...

Nu vill vovvarna ut, sent men vi gick sent i natt oxå....vridit lite på dygnet men vad gör det när ingen är hemma =) Ha en underbar dag med skottning i solen!!


Kommentarer
lillasyster

Men mamma sa att du skulle till bibblan, o helst vill jag ha barnvakt på förmiddan när jag har mest ork.

2010-02-21 @ 19:04:15
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0