Nu räcker det!!

Efter att varit borta igårkväll, kommer vi hem till ett samhälle med krockad bil. I tron om att det är en ungdom som kört vårdslöst får vi reda på att "den unga killen" är flera år äldre än mig....kört fort genom hela samhället o då menar jag riktigt, riktigt fort (det talades om uppskattningsvis 200 km/h), sladdat (lekt), o dessutom varit alkoholpåverkad!!

Det var rena turen att han inte fick med sig ett gäng ungdomar o deras bilar/traktorer i kraschen när killen i fråga till slut hittade ett räcke o körde in i. Ska inte säga att jag accepterat det mer om det varit en 18-20 åring, men då hade jag iallafall kunnat utgå från vanlig "ungdomsbrist" i ansvar o hänsyn o allt sånt där...men när killen i fråga är så gammal som han är o dessutom har egna barn så tycker jag att omdömet skulle vara bättre!!!

Trots att jag vet vem det är o oavsett om det skulle finns någon bakomliggande orsak så hoppas jag han får ett straff att minnas...nästa gång kanske det inte går lika bra. Den egna förlusten i bilen som inte ens var reggad bryr jag mig inte om - jag är rädd om bygdens ungdomar, sorgen blir lika för vilken förälder som än skulle drabbas.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0