Skapa merjobb??

Ja ibland funderar jag...Vill att barn o make hjälper till, å många gånger lyckas de...men ibland - ja då lyckas de mindre. R har dammsugit, inte märkt att påsen blitt full - A snäll o byter, men får den inte rätt. R märker inget, städar mera.... Så tror jag det gått till iallafall, blev inte så glad först, men de har gjort så gott de kunnat, eller?! Så nu sitter jag med den gammla dammsugaren o försöker få ren vår nya, plockat isär så mycke som går....för det är MYCKE grus o hundhår som dammsugits upp, å nästan inget i påsen. Tvättat filter o olika hållare.

Tanken är god, men skapar tydligen merjobb för mig. Hade jag själv fixat allt så kunde jag bara klandra mig själv, men nu...ja det är nog bara att hålla tyst om det för annars säger de andra att jag kan göra allt själv om jag ska gnälla =) Men nu är dammsugaren ren o fin så nåe positivt var det med allt. Synd bara att vi inte haft den längre så det var mer välbehövligt av naturliga skäl...men en genomstädning av dammsugaren är kanske bra var 4:de månad??

Ska se om jag blir klar snart, men filtret tar väl sin tid på sig att torka =) Kanske ska leta om jag hittar nåe vettigt att sitta på i solen så länge. Vad jag saknar att jag inte inskaffat mig en ny solstol...så hade jag kunnat vila, kanske sovit o samtidigt njutit av solen =) Bilen vågar jag mig inte ut med, så jag får hållas på hemmaplan...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0