Letande

Blir tokig på detta letande av bil. Varför kan det inte vara helt enkelt bara?! Nu hade vi sagt att en Audi skulle det bli å jovisst har vi letat...å det finns, många! Men ofta med rost eller annat som gör oss tveksamma....så nu letar vi mer efter en nyare V70. Men det är ju heller inte helt enkelt....Drag ska bilen ha, den ska inte gått för långt, helst ingen import, skinnklädsel (för att underlätta när famför allt Ira skuttar runt i bilen)..å så vill inte jag ha en mörkblå bil igen! 745:an var mörkblå o den hade vi i nägra år...sen bytte vi till V70:n å den har nästan samma blåa som den gamla bilen...å de flesta bilar som vi nu hittar o som verkat vettiga är....just det MÖRKBLÅA!!!! I-landsproblem, javisst, men jag skulle uppskatta att man ser att bilen är bytt.....

Vi har dock ringt på en bil som vi ska kika på sen när R slutar....men vi är ganska tveksamma. Så därför skulle jag vilja hitta fler bilar åt samma håll så vi kan kika runt när vi ändå åker en bit. Menmen, vi är två som ska enas o jag tror inte vi haft sånna här problem nån gång tidigare med bilköp. Kan det bero på att det är första gången jag lägger mig...ordentligt!! Jag har köpt många bilar genom åren, men oftast kollat lite när den jag levt ihop med tyckt nåe å sen har det varit ok om den andre tycker det. Nu vill jag själv bestämma bil..hahaha, vi kanske skulle behöva ha två bilar istället så fick jag välja den ena helt själv =) Ne men samtidigt så blir det R som ska serva bilen så han måste ju ha ett ord med i beslutet, fast som han sa häromdan - bestäm du, din bil jag åker buss!! Känns skönt att höra....han har ju nästan alla andra bilar =)

Men vi får väl se hur det går. A var nyss upp o undrade vart Audi-pratet tagit vägen då det var det enda han hört att vi skulle köpa. Även om jag tycker om Audi, har gjort i många många år så tror jag det blir en Volvo iallafall =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0