Klarblå himmel

Tänk att sol o värme kan vara så uppskattat...å verkligen efter den här vintern =) Solen lyser från en klarblå himmel o det är ganska skönt ute, med tanke på att klockan inte är så mycke än...

Ska skriva lite, kika på ansökningar för skola till hösten. Ska se om jag kan hitta nåe som känns mer givande än den jag nu är inskriven på. En bra kurs om man jobbar med barn, men nu när jag inte vet vart jag hamnar kändes den lite fel...Ångrar mig säkert senare om jag får ett jobb på skola eller liknande att jag inte gick kvar, menmen svårt att utvisa vad framtiden har med sig!

Söker en hel del jobb, många har varit över sommaren men även fasta förekommer. Har denna vecka på mig att besluta om jobb...BLÄÄÄ!! Just nu har jag tre sommarjobb att välja mellan - ett där jag egentligen inte vill vara men som ger nyttig erfarenhet, ett där jag får ganska lång resväg o betydligt mindre i lön än det jag har nu men jobbet kan vara intressant o en nyttig lärdom, å så har vi där jag nu går på timmar - där jag inte uppfyller kraven för att få en fast tjänst, inte ens bli kallad på intervju (måste bli en högt utbildad person där när inte socialpedagogisk utbildning räcker)...där jag får ett tattarschema å förvisso en längre period eller ett jobb som jag tycker är helt okej men under en betydligt kortare period. Ja det är inte helt enkelt!! Varför kan jag inte bara få ett bra schema, ett bra jobb o en bra lön??

Varför tar alla mig för given, att jag är nöjd med det jag får. Alla andra krånglar å det är helt ok, men själv ska jag bara finnas där...inte synas o inte märkas - men självklart vara närvarande!! Jag blir så trött på det...självklart vill jag oxå synas o märkas o uppskattas på många fronter.... Ne nog med självömkan, ingen annan lär ändra min situation!


Kommentarer
lillasyster

var hemma i sommar o ta hand om min unge medans jag jobbar istället =P

2010-04-14 @ 08:53:40
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0