Fällning

Hur sjutton kan hundar fälla så mycke päls?!?! Helt otroligt vikken mängd det är....nog för att jag har just långhårig collie vilket innebär mycke päls, men normalt sett så märks det knappt att de är just dunbollar då de inte fäller - förutom nu!!! Har redan borstat bort en hög lika stor som Ronja å ändå så kunde jag dra stora tussar ur hennes päls igårkväll. Så nu blir det borstning av dem, lite tillpiffning inför veterinärbesöket =) Nedå det är bara vaccination som gäller å inget allvarligare...

Vi är precis hemkomna från agilitybanan. Tränat både Ronja o Ira. Dollar får inte följa med längre. Han var med till i höstas nångång, men han får för ont av att hoppa o greja....synd, för han tycker det är såååå roligt =) Så nu är tjejerna ganska döa.... Ronja har fart, å av nån anledning ville hon inte gå gungan....men se korv kan fixa mycke =D Så vi har tränat en del då det var en bana uppställd. Ira däremot, henne handlar det mest om olika hinder att fixa så det går framåt iallafall. Nästa vecka drar agilitykurserna igång...eller förresten, den ena (för Ira) medan den andra börjar veckan därpå. Hur som helst så är vinterlunken slut för dem o nu är det träning som gäller. Tror dock inte att jag kommer tävla nåe i år, eller nåt år...men man vet aldrig =) Å du Inger, ingen idé att försöka övertala, hahaha!!!

Solen skiner så jag känner egentligen bara för att sätta mig i en solstol å njuta...sikken tur att vi inte har några dynor då, haha!! För då kan jag inte det utan behöver vara lite flitig, kanske som en duracellkanin...det skulle jag behöva vara - en hel månad eller så =)

Ne borsta hundar o dammsuga är väl det som gäller först =)


Kommentarer
lillasyster

Du skulle ju skita i trädgården i år, så då finns det ju inget o göra. Förutom möjligen bokstavligen skita i din trädgård o det tror jag inte uppskattas ^^

2010-04-15 @ 15:32:08
URL: http://rebblan.blogg.se/
lillasyster

Jag är helt oförmögen att använda mina armar för tillfället

2010-04-16 @ 06:28:26
URL: http://rebblan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camilla

mitt liv & tankar med en familj som innehåller barn, hundar & en motortokig make!

RSS 2.0